Motstånd i tändningslåset

kawaballe

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
zx6r
Någon som har en aning om vad de är för motstånd i ett tändningslås på en zx6r års. -99? Om någon vet, mellan vilka kablar ska det sitta? Hur kablarna ska kopplas samman vet jag redan, undrar bara vart motståndet ska sitta. Tacksam för snabbt svar. Och nej, ska inte sno någon hoj. Min blev stulen förra månaden men fått tillbaka den med tändningslåset borta.

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Hade samma problem. Mitt låg på 100 ohm på en suzuki dr650. Jag byggde om min och skulle byta tändningslås till ett enklare. Tog ett tag innan jag fattade att det var ett motstånd i tändningslåset och det var därför den inte startade. Står varken att det finns ett motstånd eller hur många ohm det ligger på i manualen. Det enda är om någon kan mäta sitt tändningslås eller om du lånar någons hoj och mäter på.

kawaballe

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
zx6r
Fan ska allt vara så krångligt för. Du vet inte om de går att mäta upp motståndet genom att mäta på kablarna bara? Det där med motstånd och liknande övergår mitt förstånd.

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Fan ska allt vara så krångligt för. Du vet inte om de går att mäta upp motståndet genom att mäta på kablarna bara? Det där med motstånd och liknande övergår mitt förstånd.

Ja du kan mäta direkt på kablarna. Koppla väck tändningslåset från elsystemet och mät med en multimeter inställd på Ohm (Ω) mellan alla stiften tills du får ett rimligt värde.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha