Motul Grand Prix of Japan 2024

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Haha, försöker du trolla tråden? Tyckte det var lite oförtjänt att Marquez fick sitt maxade varv borträknat, det var verkligen på gränsen. Helt klart att han hade farten, tror han kommer bli farlig imorgon.
Kommentatorerna satt och garvade och kommenterade att han fullständigt ignorerade bangränserna från att han 'tog ledningen' på utvarvet i kvalet.
Under några minuter pratade dom inte om något annat än att mm inte höll sig till bangränserna. '-he's completely ignoring the tracklimits!' följdes av bisittarens; '-he really doesnt care for the tracklimits today' etc etc.
Det var nog inte bara den där millimeter-videon som gjorde att beslutet togs...

(Förresten, KTM står för Kronreif Trunkenpolz Mattighofen…)
Du menar nog Kronreif (und) Trunkenpolz Mattighofen?
Jag gillar både wikipedia, oldschool och ordet 'Kraftfahrzeug' 🪨
In 1934, an Austrian engineer Johann (Hans) Trunkenpolz (1909–1962)[4] set up a fitter's and car repair shop[5] in Mattighofen. In 1937, he started selling DKW motorcycles, and Opel cars the following year. His shop was known as Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen, but the name was unregistered.

Håller tummarna för att Pedro goes all the way i det riktiga loppet. :tummenupp

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det där var inte så spännande.
Bortsett från Alex Marquez parkering av cykeln.
Men när det började regna i Moto2. omstart 12(?) varv och frågan blev
Kommer
de med Slicks
eller
de med Regndäck ta hem det
?
Jag tyckte det var spännande, kommer
J Martin köra om Bagnaia ?
Enea Bastianini köra om Marc Marquez ?

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Imponerande av JM båda racen annars är jag lite besviken på Acosta som jag hade hoppats kunna störa Pecco så vi hade fått en fajt.
Alex Marques alltså.....när ska han förstå att han inte är sin bror och sluta försöka köra som honom?
Vet inte vad Mir har gjort för att förtjäna sin otur(förutom att välja Honda) men det går inte bra för han just nu.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Imponerande av JM båda racen annars är jag lite besviken på Acosta som jag hade hoppats kunna störa Pecco så vi hade fått en fajt.
Alex Marques alltså.....när ska han förstå att han inte är sin bror och sluta försöka köra som honom?
Vet inte vad Mir har gjort för att förtjäna sin otur(förutom att välja Honda) men det går inte bra för han just nu.
Ja, Alex alltså. Han har otur många gånger och det är givetvis alltid någon annans fel.

Mir har verkligen maximalt dåligt flyt, men mycket beror ju på att han ligger långt ner i fältet och utsätts för de övriga kaospiloterna som gör vad de kan för att vinna en plats eller två även om det inte ens är för poängplats.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett ”mjukvaruproblem” tydligen… Vad det nu innebär.

-edit- mer utförlig förklaring här:
Vad som helst som gjorde att överskridna Track Limits inte syntes och rapporterades.
(Datorn startades t.ex. om så kallad Norsk Reset, uppdaterades, Windows Blue Screen, etc)
Och MM "tog ut svängarna" när det inte kom någon varning om att Track Limits överskridits.
Vem hade inte gjort det i MM's situation ?

Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Kommentatorerna satt och garvade och kommenterade att han fullständigt ignorerade bangränserna från att han 'tog ledningen' på utvarvet i kvalet.
Under några minuter pratade dom inte om något annat än att mm inte höll sig till bangränserna. '-he's completely ignoring the tracklimits!' följdes av bisittarens; '-he really doesnt care for the tracklimits today' etc etc.

Det var nog inte bara den där millimeter-videon som gjorde att beslutet togs...

Kan du ange tid sekvens på Q2 när Kommentatorerna satt och garvade och kommenterade att han fullständigt ignorerade bangränserna från att han 'tog ledningen' på utvarvet i kvalet.???

När jag tittar på Q2, ser jag att inte ens kommentatorerna visste om att MM överskridit bangränsen förrän de ser bild bevis slutet av Q2 sektionen på Motogps hemsida!!!

kaninfaan

Sporthojsnörd
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Kan du ange tid sekvens på Q2 när Kommentatorerna satt och garvade och kommenterade att han fullständigt ignorerade bangränserna från att han 'tog ledningen' på utvarvet i kvalet.???

När jag tittar på Q2, ser jag att inte ens kommentatorerna visste om att MM överskridit bangränsen förrän de ser bild bevis slutet av Q2 sektionen på Motogps hemsida!!!
Första 3-5 minuterna. Live på TNT Sports 2.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror knappt det hände något efter att Acosta klotat å Alex parkerat sin hoj på Mir. 😴

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
I interna GP23-VM har vi nu ställningen:
Marc 311p
Bezzecchi 134p
Diggia 134p
Alex 124p

Senaste 5 helgerna har Marc plockat 119p, övriga har skrapat ihop 117p tillsammans.

Alex Marquez (Sachsenring) och Marco Bezzecchi (Jerez) har varsin 3'e plats i år (Race). Både dessa ett resultat av att Jorge Martin föll när han låg framför. Marc Marquez har hittills 16 podium i år (8 Sprint/8 Race).

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...