Mp3 Spelare - Hjälp!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Behöver tips och råd ang. mp3 spelare!

#Flashbaserad lagring (minst 2gb) (måste)
#Bra ljud! (måste)
#Inget crap program som jag måste använda för att föra över låtarna :mad:
#Liten och smidig (vill)
#Bra batteritid (vil)
#Max 1500:-

Sen är det alltid bra med läcker design, bra menyer osv..
Den behöver inte kunna spela upp video, men måste ha en skärm där jag kan se id3 taggar osv...

De jag har tittat närmast på hittils är:

iRiver Clix2

iAudio 7 4GB

Clix2 känns dock i största laget..

Kom gärna med tips, förslag och tankar.. :tummenupp

Last edited:
iRiver har bra tryck i ljudet, har hört samma sak om iAudio. Köpte en Clix till min fästmö, och hon är nöjd. Vi använder dock iRivers program för att föra över musik (Jag har en iRiver E-10).

Vill du inte köra något speciellt program, och är inte film/bilder något behov så tror jag att iAudion du har länkat till är bästa köp! :tummenupp

Tja, jag är sjukt nöjd med min iriver S10, den uppfyller dina kriterier. Möjligen övertrasserar den din prisbild med en 150 spänn, men jag gillar den så pass att jag rekommenderar den likväl.

Naturligtvis rekommenderas andra lurar, med det är ju ett generellt tips i detta sammanhang.

Tja, jag är sjukt nöjd med min iriver S10, den uppfyller dina kriterier. Möjligen övertrasserar den din prisbild med en 150 spänn, men jag gillar den så pass att jag rekommenderar den likväl.

Naturligtvis rekommenderas andra lurar, med det är ju ett generellt tips i detta sammanhang.

Hade precis tänkt att ställa en fråga ang. andra lurar också.
Eftersom jag vill ha en mp3 spelare som ger bra ljud måste även lurarna göra det.

Har funderat på dessa lurar:

JAYS j-Jays

JAYS d-Jays

Sennheiser CX 400

Creative Zen Aurvana

Lite olika prisklasser, vet inte riktigt hur mkt jag vill lägga på ett par lurar. Men känns dumt att snåla på lurarna, när jag vill ha en mp3 som ger riktigt bra ljud.

Någon måste väll känna någon som har en kompis som har hört om en som har en sån här mp3 spelare?

Är inte rena MP3-spelare på utdöende??
Köp en mobil med bra MP3-stöd och plats för SD-kost istället.

Skulle jag gjort.

Japp, tjöp en schysst nalle med bra mp3-lirare i. Då har du en ursäkt att uppgradera din telefon också. Orka släpa med sig två grejor.:gnissla

Hade precis tänkt att ställa en fråga ang. andra lurar också.
Eftersom jag vill ha en mp3 spelare som ger bra ljud måste även lurarna göra det.

Har funderat på dessa lurar:

JAYS j-Jays

JAYS d-Jays

Sennheiser CX 400

Creative Zen Aurvana

Lite olika prisklasser, vet inte riktigt hur mkt jag vill lägga på ett par lurar. Men känns dumt att snåla på lurarna, när jag vill ha en mp3 som ger riktigt bra ljud.

Som sagt, snåla inte på lurarna. Jag köpte ett par AKG K416P. Riktigt bra ljud i dessa som stänger ute omvärlden :)

Förövrigt tycker jag att kombinationen mobil/mp3 suger. Jag har försökt men mjukvaran når inte hela vägen fram. iPod tycker jag är det självklara alternativet även om det finns spelare med bättre ljud. Med ett par bra lurar så ska det mycket till om man ska höra ngn skillnad. Iof behövs ett program till den för att hantera låtarna men det blir ju struktur på filerna då :)

/mina 2

Är inte rena MP3-spelare på utdöende??
Köp en mobil med bra MP3-stöd och plats för SD-kost istället.

Skulle jag gjort.

Oftast värdelöst eller dåligt ljud ur dessa, samt man kan inte koppla in vilka hörlurar man vill till mobilen. Har en se k800i nu som jag är sjukt missnöjd med, batteritiden suger. Vågar inte tänka på hur kort den blir om jag ska lyssna på musik minst 8h/dag..:näsblod

Nä... telefonen har man för att ringa med och en mp3 till musik. Jag kan leva med att släpa omkring på 100g extra som en mp3 spelare väger.

Edit: Blev en iAudio 7

iaudio-7-flash-memory-8gb-mp3-player.jpg

Samt Creative Zen Aurvana lurar till.

6308380_2.jpg

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...