MQP ställ, kvalité???

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
kollade på ställ igår och testade ett MQP ställ (odelat), senaste modell. Satt riktigt bra och ser ut att vara bra kvalité.

Någon som vet hur kvalitén på MQP är och hur pass stort märket är.

///Christopher

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Pappa köpte ett tvådelat ställ någon gång -96 på postorder, det heter också MQP som skall betyda Motor Quality Products. Stället är i textil och har någon goretex-kopia, förmodligen made by Dupont, som vattentätande membran.

Stället har hållit halvbra, det har varken läckt besvärande mycket eller hållit helt tätt. Byxorna har gått sönder två gånger (då läckte det naturligtvis mycket), jackan har hållit bra.

MQP har funkat bra som billigt textilställ, men är inget jag skulle rekommendera någon som skall köra mycket och aktivt. Å andra sidan kan det ju ha hänt saker sen -96, och finns de kvar på marknaden är de antingen bra eller väldigt billiga.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
MQP's raceställ har jag väl inte hört nåt illa om (eller har jag det å glömt..)

Har för mig Cralle åkte i ett sånt när han åkte Ducati i pro superbike en gång i tiden för länge sedan..

/B

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
bjorasen skrev:
kollade på ställ igår och testade ett MQP ställ (odelat), senaste modell. Satt riktigt bra och ser ut att vara bra kvalité.

Någon som vet hur kvalitén på MQP är och hur pass stort märket är.

///Christopher

Jag är inne på andra säsongen av mitt MQP-skinnställ (delat blå/vitt). Sitter som en handske, har kanske lite tama sömmar för dragkedjan mellan under och över del, det fixade jag för en hundring hos närmaste lädersömmare.
Vad det gäller vatten motstånd så är det lika med noll, duggregn = kört. Kan ha att göra med att det på bolden är perforerat för ventilationens skull :D

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
En kompis har också haft ett och var nöjd så jag har lagt undan stället till nästa vecka och sitter det lika bra som sist så luftar jag plonkan...

///Christopher

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...