Mr.Cap eller Ditec?

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Tja!

Jag har gått och blivit med nyare fin kombi och vill naturligtvis att bilen ska se så ny ut som möjligt. Tänkte alltså polera upp bilen ordentligt och på med lackskydd.
Har ni några erfarenheter av dessa? Verkar som om Ditec är aningen billigare.
Jag har båda firmorna på gångavstånd från lägenheten så avståndet är inget problem, vilken ska jag välja?

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
bump..

Inte direkt rätt forum att posta bilrelaterade frågor på kanske.. ;)
Men jag vägrar bli medlem på Zatzy!!

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Det beror nog på vilket folk som jobbar på just den stationen du åker till. Min polare jobbar på Mr Cap i Jönköping och han är grymt duktig. Han har behandlat min bil och resultatet blir överdrivet bra. Sen har jag ju inte testat Ditec heller men jag har svårt att tro att Ditec skulle va kasst jämfört med Mr Cap eller vice versa.

Det är som att köpa vatten från Imsdal eller Bonaqua. Testa något utav dessa två och hoppas på att du blir nöjd, sen får framtiden utvisa resultatet.

Lycka Till.

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Jag har haft ditec på min bil, visst va den fin och allt men sen måste man ju åka in och fylla på lacken om det nu var varje år eller vart annat år och det va ju inte heller så billigt. Vet inte hur Mrcap gör men jag skulle nog ha testat dom om jag skulle göra det på en ny bil nu.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Det beror nog på vilket folk som jobbar på just den stationen du åker till. Min polare jobbar på Mr Cap i Jönköping och han är grymt duktig. Han har behandlat min bil och resultatet blir överdrivet bra. Sen har jag ju inte testat Ditec heller men jag har svårt att tro att Ditec skulle va kasst jämfört med Mr Cap eller vice versa.

Det är som att köpa vatten från Imsdal eller Bonaqua. Testa något utav dessa två och hoppas på att du blir nöjd, sen får framtiden utvisa resultatet.

Lycka Till.

Visst är det så. Antar att det beror mer på hur duktig den som utför jobbet är än vilken produkt de använder då det antagligen inte är så stor skillnad på MRCap och Ditecs produkter.

Jag har haft ditec på min bil, visst va den fin och allt men sen måste man ju åka in och fylla på lacken om det nu var varje år eller vart annat år och det va ju inte heller så billigt. Vet inte hur Mrcap gör men jag skulle nog ha testat dom om jag skulle göra det på en ny bil nu.

Mr.Cap har likadant.
Du måste in var artonde månad, tror jag det var, för att bättra på förseglingen. Det skulle gå på två tusen ungefär.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det kvittar vad du väljer av dem, du tar ju givetvis den som erbjuder dig att göra det billigare om du får betala svart.
Som redan har klargjorts så påverkas slutresultat av personerna som utför jobbet och inte medlen i detta fall då båda är riktigt bra. Du kan till och med få till riktigt bra jobb med Biltema-produkter om du är duktig.

Edit/ Underredsbehandling är en bra grej också om du ska ha bilen en stund, sen får du med papper som kan vara bra att ha vid försäljning.

Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Vad kostar behandlingarna i runda slängar? Jag är lat och har en svart bil.... :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ditec tar väl runt 3700kr för lackförsegling. Själv tycker jag att redig karl vaxar själv ett par gånger om året, så blir det riktigt gjort. Vad är det som är så otroligt bra med Ditec/Mr.Cap?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ditec tar väl runt 3700kr för lackförsegling. Själv tycker jag att redig karl vaxar själv ett par gånger om året, så blir det riktigt gjort. Vad är det som är så otroligt bra med Ditec/Mr.Cap?
Bilen blir förbannat snygg och lättvättad. Om man nu till äventyrs vill tvätta själv.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vad kostar behandlingarna i runda slängar? Jag är lat och har en svart bil.... :)
Polare på mr cap sa 7 vitt och 4 svart när jag frågade om min dåvarande accord

Eftersom du frågar har du nog inte kontakter att fixa det svart så bortse från det svaret..

Edit: inklusive rekond kom jag på att det va.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express

tror du lackförseglingen håller för evigt?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Riktiga män tvättar bilen själva.

Rika män slipper...själv är jag inte rik men att slippa slita med tvättsvamp och vaxa 2 ggr om året är trevligt. Har en röd bil som har rykte att vara svåra att hålla efter men min ser ny ut fast det är en 2002 behandlad av mr cap. De brukar även ha bra priser på att ta bort små bucklor...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Rika män slipper...själv är jag inte rik men att slippa slita med tvättsvamp och vaxa 2 ggr om året är trevligt. Har en röd bil som har rykte att vara svåra att hålla efter men min ser ny ut fast det är en 2002 behandlad av mr cap. De brukar även ha bra priser på att ta bort små bucklor...

Det där är bara skitsnack. Det tar 10 min att tvätta bilen. Max. Det handlar inte om pengar, det handlar om lathet. Säg som det är.

Jag har gott och väl råd med all form av Ditec och Mr. Cap, men finner en ro i att vårda mina bilar. Alla är vi olika och jag förkastar icke Ditec på något sätt, men får det inte till att det är en mirakelkur av något slag. Man kan få samma sak gjort själv, till en tiondel av priset och utan att klantskallar ollat din bil.

P.S. Röda bilar är inget problem alls. Hade en röd bil med över 15 år på nacken och den såg ny ut i lacken.

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Det där är bara skitsnack. Det tar 10 min att tvätta bilen. Max. Det handlar inte om pengar, det handlar om lathet. Säg som det är.

Jag har gott och väl råd med all form av Ditec och Mr. Cap, men finner en ro i att vårda mina bilar. Alla är vi olika och jag förkastar icke Ditec på något sätt, men får det inte till att det är en mirakelkur av något slag. Man kan få samma sak gjort själv, till en tiondel av priset och utan att klantskallar ollat din bil.

P.S. Röda bilar är inget problem alls. Hade en röd bil med över 15 år på nacken och den såg ny ut i lacken.

Självklart handlar det ytterst om lathet men det gör väl det i stort sett alltid när man köper en tjänst av något slag, men det är onekligen ett enkelt sätt att sköta lacken på sin bil.

• Gilla
Reaktioner: Zee

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02

Anledningen till att jag gör det är att bilen har lite smårepor jag vill få bort. Samt att bilen blir ruskigt lätt att tvätta. Bara spola av mer eller mindre.
Vem vill inte ha en lättvättad bil?

Sen att bilen är mer lättsåld om den ser bra ut är inte direkt ett minus.

Jag har alltid haft skrotbilar men blev så jävla less på det.
Nu känns det, tro det eller ej, faktiskt rätt roligt att lägga ner lite pengar på bilen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning