Mr. Cap gör en 12o'clock

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Kolla in när jag äger på slow wheelies!!! :rock Filmen får ni se när vi släpper Third Generation :banana

Vad tycks?
 

Bifogat

  • 12o'clock3 014b.jpg
    12o'clock3 014b.jpg
    50.3 KB · Visningar: 674

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ehh...lite lustig vinkel fotografen valt med tanke på att man vill visa att hojen står i klockan 12. Den hojen kan lika gärna stå i klockan ett utan att det syns. Man sticker ut hakan en del när man påstår sig ha parkerat hojen i en 12'a, då ska man också kunna visa det ordentligt. Många är de som säger sig göra en 12'a men i själva verket gör en 1'a eller en kvart i tolv. En tolva är en tolva och den syns bara från sidan då man kan dra ett lodrät streck genom hjulaxlarna. Upp till bevis, ut och fotografera!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag skiter i om klockan är kvart i eller kvart över tolv. Jag önskar att jag kunde göra en sån. Sketasnyggt :tummenupp
 

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Cresent
Ett litet tips... Kolla på skuggan... nån tolva är det ju inte, men bra jävla högt ändå!! Det är inte lågnt kvar om man säger så.
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Rubriken kanske lurar lite, för jag är inte nere i asfalten med min wheelie-bar. Det är en s.k. slow wheelie och inte en 12o'clock :)
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Faan va ballt ,det där vill jag också behärska!. Jag går just nu i terapi för att få bort den där pirrande känslan i magen som säger åt en att släppa gasen när hojen böejar närma sig balanslägen. :eek:
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Teddy skrev:
Ehh...lite lustig vinkel fotografen valt med tanke på att man vill visa att hojen står i klockan 12. Den hojen kan lika gärna stå i klockan ett utan att det syns. Man sticker ut hakan en del när man påstår sig ha parkerat hojen i en 12'a, då ska man också kunna visa det ordentligt. Många är de som säger sig göra en 12'a men i själva verket gör en 1'a eller en kvart i tolv. En tolva är en tolva och den syns bara från sidan då man kan dra ett lodrät streck genom hjulaxlarna. Upp till bevis, ut och fotografera!
:finger
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ravetrancer skrev:

Oj, hoppsan. Nu blev Rejvis tydligen arg. inte för att jag riktigt förstår varför. Här står jag med blommor i håret och dansar indiandans runt bordet och så vill Rejvis trycka upp ett finger i röven på en. Nä, usch så gör man inte, Rejvis!

Det finns inget att bli upprörd över i mitt inlägg. Det var enbart ett konstaterande att fotografen valt fel vinkel och att om man gör ett påstående bör man kunna backa upp det på något sätt.

Exempel. Jag ha bakat en smaskig kaka. Välkommen att provsmaka.

Du tycker säkert att jag är en jävla partydestroyer som dissar Mr Cap's wheeliebild. Så är det inte. Visst gläds jag åt den som lyckas rycka upp hojen så högt på slagen som Mr Cap. Inget snack om saken. Grattis grabben!

Efter ett tag som banåkare börjar man tröttna på det ständiga ljuget om varvtider så fort ordentligt tidtagning saknas varför man utvecklar en slags cynism inför påståenden. I slutändan kan det bli så komiskt att man som här på forumet startar en Webes Trophy.

För den som aldrig försökt kan det verka som en skitsak att köra under minuten på Sviestad med en Aprilia RS 250 istället för att köra på 1:01. För den som harvar på 1:01 och verkligen försöker är den sekunden skilnaden på allt och ingenting. Jag skulle kunna posta en blid på mig när jag passerar mållinjen och säga; Kolla, här kör jag ett varv på Sviestad under minuten.

Om jag vet att något är svårt att göra och någon påstår sig ha gjort det, tror jag på det först när jag sett det. Nu kanske tolvor är vardagsmat bland stuntåkare, men det är tillräckligt svårt för att inte vem som hellst klarar av det.
 

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Hehe, snyggt Cap!
Du tänker säkert samma sak som mig, det finns bara ett ord för det: PIMP! :cool:
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Teddy skrev:
Oj, hoppsan. Nu blev Rejvis tydligen arg. inte för att jag riktigt förstår varför. Här står jag med blommor i håret och dansar indiandans runt bordet och så vill Rejvis trycka upp ett finger i röven på en. Nä, usch så gör man inte, Rejvis!

Det finns inget att bli upprörd över i mitt inlägg. Det var enbart ett konstaterande att fotografen valt fel vinkel och att om man gör ett påstående bör man kunna backa upp det på något sätt.

Exempel. Jag ha bakat en smaskig kaka. Välkommen att provsmaka.

Du tycker säkert att jag är en jävla partydestroyer som dissar Mr Cap's wheeliebild. Så är det inte. Visst gläds jag åt den som lyckas rycka upp hojen så högt på slagen som Mr Cap. Inget snack om saken. Grattis grabben!

Efter ett tag som banåkare börjar man tröttna på det ständiga ljuget om varvtider så fort ordentligt tidtagning saknas varför man utvecklar en slags cynism inför påståenden. I slutändan kan det bli så komiskt att man som här på forumet startar en Webes Trophy.

För den som aldrig försökt kan det verka som en skitsak att köra under minuten på Sviestad med en Aprilia RS 250 istället för att köra på 1:01. För den som harvar på 1:01 och verkligen försöker är den sekunden skilnaden på allt och ingenting. Jag skulle kunna posta en blid på mig när jag passerar mållinjen och säga; Kolla, här kör jag ett varv på Sviestad under minuten.

Om jag vet att något är svårt att göra och någon påstår sig ha gjort det, tror jag på det först när jag sett det. Nu kanske tolvor är vardagsmat bland stuntåkare, men det är tillräckligt svårt för att inte vem som hellst klarar av det.
nu var jag het på gröten igen då......Fotografen e jag så det var min tagning du kritiserade......:(

Det ela fan inte mitt fel att Mr Cap inte gör en 12:anärmre eller???? =)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jaha, det var visst DIN wheeliebild jag dissade. Det skulle du sagt på en gång så hade jag förstått och fått mig ett gott skratt redan då. Hur som hellst var det en fin bild du tagit, Herr Fotografen. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top