Mr-X resa sthlm-gtbg

subarumicke

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
tramp cyckel
Har för mig att tidningen bike gjorde något repotage om denna
händelse på 90-talet :hojraket

han åkte snabbare en X-2000 kan någon berätta lite mera om denna bedrift?

vad för hoj etc.. görna storyn om någon har den kvar

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag var väldigt ung då men hojen var en kawwa zzr-1100 och han vann över tåget har jag för mig :)

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Jag har tidningen i handen, Bike nr 8 1992

Han körde på 2 timmar och 23 minuter med en snittfart på 202 km/h.

Racet med X2000 är Mr X hämd för att polisen har tagit hans körkort.:D

Jag kan scanna in hela repotaget imorgon om någon är intresserad av lite nostalgi. Jag var 15 år 1992 och Mr X var min hjälte. I samma nummer testar dom sverigen snabbaste moppe. Mums för en 15 åring.:)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många

Jag kan scanna in hela repotaget imorgon om någon är intresserad av lite nostalgi. Jag var 15 år 1992 och Mr X var min hjälte. I samma nummer testar dom sverigen snabbaste moppe. Mums för en 15 åring.:)
Jajajajajajajaja :yoparty

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610

scanna in det du!:yoparty

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Har också tidningen kvar i någon gömma:D Kommer ihåg att Bike fick ordentligt med skäll i media för att dom pulicerade repotaget:rolleyes:

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Hade inte bike om Mr-X nå repotage när han rejjsa mot finlandsfärjan?? Tyckte de va start från stockholm till helsingfors,Mr-X körd runt haparanda o ner på finska sidan och va framme i helsingfors hamn före färjan??

Kommer ihåg att de stog i reportaget att Mr-X låg och maxa i 290 blås nå stans i norrland och sen såg han ett lyse i bakspegeln långt bort som närma sig sakta men säkert :D efter en stund va han jämsides me han med en gammal kawa 1200 turbo el liknande,sen fick Mr-X fingret och hojjen försvan igen:gnissla
Hmm..det är kanske jag som drömt om mina hojäventyr bara:rolleyes:

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Är Mr. X samma person som Mr. Bomber? :va

vem är Mr bomber,är de Dr bombay bror? Du måste ha vart typ 10år när mr-x va i farten:) du har väl ingen aning att festis fanns i trekantiga förpackningar förut och att michael jackson faktist är svart! Nee nu ska jag va snäll:rolleyes: :D

Last edited:

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
vem är Mr bomber,är de Dr bombay bror? Du måste ha vart typ 10år när mr-x va i farten:) du har väl ingen aning att festis fanns i trekantiga förpackningar förut och att michael jackson faktist är svart! Nee nu ska jag va snäll:rolleyes: :D

Och att brudarna hade benvärmare...

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Här kommer reportaget, håll till godo :)

Bike08-1992-sid001.jpg

Bike08-1992-sid002.jpg

Bike08-1992-sid003.jpg

Bike08-1992-sid004.jpg

Bike08-1992-sid005.jpg

Bike08-1992-sid006.jpg

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sista meningen på varningsrutan var nog ändå bland det bästa. :hihi

Enda tåget som jag har "tävlat" mot är Mittlinjen mellan Östersund och Sundsvall. Det klådde jag första gången medans jag körde 125a. Med en Yamaha DT 125R från -89 så slog jag tåget på den sträckan trots att jag stannade och tankade i Ånge. Vilket iofs inte är någon större bedrift då det är ett tåg som stannar i varenda by det passerar och tar ca 2:20 på sig för de 19 milen från Sundsvall till Östersund. :näsblod

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Vilket roligt reportage:lol

Hade vart intressant att veta vad en supersportbil klarar resan på. En "kompis" till mig har gjort resan på under tre timmar med en vanlig bil. Inga konstigheter alls egentligen så länge det är liten/ingen trafik mellan Borås-Jönköpping.

Men det var verkligen ingen dålig snitthastighet hojen hade! Jävlar i mig..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Nää för festis drack inte varenda jävla unge ur trekantig förpackning jämt så det hade jag ingen aning om och är det sant att Michael Jackson var svart? Nähä, inte har jag hört talas om vare sig Thriller eller Jackson 5 - inte heller sett videorna där han är svart. :rolleyes:

Att du inte vet vem Mr. Bomber kanske säger ännu mer. Google is your friend. Ett tips, han tillhör grundarna av en viss mc-relaterad tidning.

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Åter igen. Är inte detta samma snubbe som kappade me finlands färjan? Kan iofs bara va en skröna, är de nån som har koll? I den varianten som jag har hört så ska de tydligen ha stått Mc-express på ryggen på killen som åkte om han på slangen. Har de hänt borde de väl finnas dokumenterat på nått sätt

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är Mr. X samma person som Mr. Bomber? :va
Nej, Mr X och Mr bomber är två olika herrar.

Mr X släppte väl någon film också?!? Kommer inte på vad den heter nu bara.
Den där han kör bredvid ett X2000 och leker lite, eller blandar jag ihop folk nu?!?

Sen gällande Mr Bomber så kommer det ett reportage om hans bedrifter i senaste CannonballBikeRun i kommande nummer av Bomber Magazine.
Det blir förresten 2 olika CannonballBikeRun tävlingar i år. En i Europa och en i USA.
:yoparty

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Åter igen. Är inte detta samma snubbe som kappade me finlands färjan? Kan iofs bara va en skröna, är de nån som har koll? I den varianten som jag har hört så ska de tydligen ha stått Mc-express på ryggen på killen som åkte om han på slangen. Har de hänt borde de väl finnas dokumenterat på nått sätt

Det måste vara en jävla bit att köra:D

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Härligt med sådana här rykten tycker jag:) Så man själv kan få drömma bort sig och berätta sin egna version för babesen. Eller för sin flickvän i mitt fall:tuttar

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen