nu tror jag att du har koll på detta men frågar ändå, sitter det ryckutjämnare i bakfälgen?
Förstärkt av en kopp kaffe så provmonterade jag även bakfälgen:
View attachment 394235
Drevet verkar hamna runt 15mm för långt till höger så det blir till att tillverkar en distans på något sätt. Möjligen kan man få till någon enklare variant av ryckutjämnare i en sådan konstruktion... ska kolla det vid tillfälle.
Känns bra att ha börjat så smått iaf Tror jag ska jobba på att få hjulen på plats och sen provköra lite för att se om det funkar eller ej som koncept... Sen kan jag riva med resten...
Fina fälgar!
Vad är det för ngt?
Passar det fram utan större justeringar?
Vilken dimension är det. 17¨?
mvh
Henrik
nu har inte jag någon monster, än, men mitt huvud är överfullt av idéer till just en sån. Ducati har ju faktiskt ekerfälgar och jag läste nånstans att Sport Classic/Paul Smart-fälgarna passar utan problem om man nu får tag i ett par såna. annars finns det ju dyrare alternativ som alpina om jag inte minns fel.Kul bygge! Så jävla sugen på motardhjul till min ducce monster. Jag har tittat på husaberg/ktm hjul
pga ryckutjämnare. Sett att det finns "kush sprockets", drev med ryckutjämnare. Kanske kan vara något för dig.
Kul bygge! Så jävla sugen på motardhjul till min ducce monster. Jag har tittat på husaberg/ktm hjul
pga ryckutjämnare. Sett att det finns "kush sprockets", drev med ryckutjämnare. Kanske kan vara något för dig.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|