Mugello, nedladdningsbart?

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Hej gott folk.

Satt i lugn och ro i Söndags och kollade på racen, 125 gick bra, merparten av 250 gick bra men när det var fem varv kvar så vart det stömavbrott (Så är det att bo i skogen) och det kom inte tillbaka på 3timmar... :(

Vet att det finns en sida någonstans med senaste racen (MoToGP klassen endast) för nedladdning, någon vänlig själ som vill dela med sig av adressen?

Tackar

- P -

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Tackar så hjärtligt McB. Satt :skrämd i 40 minuter.

Tror nån sa att en codec kallad xvid behövs.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Nyteknik skrev:
Okej, tack! Är detta ett strikt PC-fomat eller något som även fungerar för Mac?

Det BÖR fungera även på Mac, med en passande codec. Var du får tag på den kan jag dock inte hjälpa till med.

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Tacktacktack

Det var någon form av störningar till min parabol, så jag hade antingen svart bild eller mycket stora pixlar med delvis ljud. Ändå satt jag hela loppet som en idiot och försökte urskilja vad jag kunde. Kvällen är räddad. Tack. Tankning pågår.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nån mer än jag som får pissbild på dom nedladdade filmerna på MotoGP racen? Måste man ha nån speciell codec eller nåt?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Macke: läs tråden. :7peta

Kvalitén är ju inte superduper även med alla codecs, det senaste loppet kanske är kanon men jag tankade ner Sydafrika och det är ju ok men inte mer. Fast vad kan man vänta sig av fil på nätet - den hade ju varit ännu mera ûberskitstor om kvalitén skulle varit bättre.
Nu svamlar jag igen. Hej då.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Kvalitén är ju inte superduper även med alla codecs, det senaste loppet kanske är kanon men jag tankade ner Sydafrika och det är ju ok men inte mer. Fast vad kan man vänta sig av fil på nätet - den hade ju varit ännu mera ûberskitstor om kvalitén skulle varit bättre.
Nu svamlar jag igen. Hej då.

Om man räknar med att få DVD-kvalitet på ett nedladdat MotoGP-lopp så är man lite fel ute.

En codec gör inte bilden bättre. Det krävs rätt codec för att se filmen, har man inte den codec:en så kan man inte se det. Så enkelt är det.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Om man räknar med att få DVD-kvalitet på ett nedladdat MotoGP-lopp så är man lite fel ute.

En codec gör inte bilden bättre. Det krävs rätt codec för att se filmen, har man inte den codec:en så kan man inte se det. Så enkelt är det.

Det vet jag men det är ju inte sååå kul att tita på.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Det vet jag men det är ju inte sååå kul att tita på.

Nej, kvalitetsbristerna gör helt klart loppet mindre underhållande, men det är fortfarande ett bra sätt att uppdatera sig på vad som har hänt, om man av någon anledning missade loppet när det gick på TV.

Nu vet jag faktiskt inte hur de två senaste loppen ser ut i .avi-format, eftersom jag inte har laddat ner dem. Det kan faktiskt vara så att de är sämre än tidigare lopp, och i så fall får jag "stand corrected". :)

Edit: snacka om helgardering.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...