Mugen vs Honda motorcyklar

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Då har man suttit uppe och klickar runt på wikipedia. Allt började med att man satt och läste om honda accords motoraltinativ men sen bar det iväg.

Mitt i allt började jag läsa om Hondas grundare och mer intessant hans son som grundade ett Honda trimnings företag som heter MUGEN (unlimited på japanske). Har hört namnet innan men det är inte precis något man hört mycket om. Givet vis så efter man läst om alla deras motorbedrifter i Formula3 med en vanlig preludel motor H22a så blev man nyfiken.

Hittade strax efter deras hemsida http://www.mugen-power.com/ :tummenupp
Nu till det roliga som jag inte hittade någoting om på wikipedia :kär Ni som går in på denna länk kommer se att det står "motorcyklar" :brynad uppe i hörnet.

Vad man kan se är att de har lagt sinna hände på motorcyklar som rullar ut ur honda men som ni också ser så är det lite kryptiskt vad de gör med dessa maskiner i form av 80% japanska o 20% English.

Tycker det är märkligt att av det stora berg av mc tidningar jag har hemma så är det inget som nämts om MUGEN power motorcyklar heller. Det ända jag känner till med Mugen sen innan är att de har den tuffaste och hårigaste Civic:en som går fabriksbeställa med 260hk M-tec motor och som äter S2000 som frukost

Last edited:
Mugen i bilbranschen är ju känt. Men som hojuppfräschare... inte. Trevligt. Hört mycket om alla specialmodeller i Japan, nu vet man ju lite mer. Toyman.

På 80-talet när jag åkte aktivt motox o enduro , då var Mugen ett välkänt namn i tvåtaktsvärlden.

På 80-talet när jag åkte aktivt motox o enduro , då var Mugen ett välkänt namn i tvåtaktsvärlden.

Det är ju ett tag sen :)

Men nu verka de bara försvunnit på kartan. Om man kolla hur de pris satt sinna bilar så är det klart väldigt exlusivt men det brukar ju knappast stoppa motorcykel tidningar för att göra anspråk på testa deras maskiner.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back