Multistrada ?

Duke

SDK Socio #2611
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Slö DuCaTi Monster 620 med kortad röv.
Jag börjar bli gammal och vill ha ett vettig båge :eek:
Är det någon som provkört Ducce Mulistradan och har ett omdömme?
Går det att offroadförsäkra en Multistrada?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Hör med Pajo på forumet, han har provkört den några gånger... fast han är dock Ducatist, så lite inte på allt som han säger är bra :crash ;)

Själv har jag bara åkt bakom en polare när han provkörde den, men just den demohojen var det något fel på, den gick ju på bakhjulet hela tiden... :bow

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Stort test på bla Multistradan i senaste MCM

Den har ju en rasslande torrkoppling, alltså är den ok :tummenupp

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
JÄr det någon som provkört Ducce Mulistradan och har ett omdömme?Går det att offroadförsäkra en Multistrada?

Angående försäkring så får du kolla in mitt svar på SDK's forum, där finns förövrigt även oberoende/nyanserade provkörningsrapporter :fakta

Jag har lagt 20 mil blandad körning på en Multistrada och det är den ballaste hojen Ducati byggt :tummenupp Visst, utseendet är en smaksak, men det här är en hoj för hojåkare. Jag har dock några betänkligheter med hojen...

Styret är lite väl brett för att sick-sacka i rusningstrafik, man dänger så lätt i backspeglarna på bilarna (skåpbilar och liknande "högre" bilar). Fast det löser man enkelt med att ta en tur på trottoaren istället för att pressa sig mellan bilarna - Multitrottoar :D

Sedan somnade mitt arschel efter 10-talet mil... men jag var väl inte tillräckligt aktiv. Det finns en komfortsadel att köpa till :eek:

Något annat som man måste köpa till är stänkskärm till svingen... Ofattbart att det inte sitter en sådan på från början :confused:

Sedan så är kåpan lite väl effektiv på landsvägs/motorvägsetapper... Man märker inte att man sitter och marschar i 150-160 kmh... inte nyttig för körkortet.

Någon On/Offroad är dock inte Multistradan... Man kan väl ta sig fram hyffsat på grusväg, men se istället hojen som en SuperMotard på anabola :rock Visst är den tyngre än en Motard, men tack vare det underbara chassit så märker man inte av vikten. Nya motorn har dessutom vrid så det räcker och blir över... Kan du stava till h-j-u-l-a :D

Om man börjar svänga lite mer så kommer den fjolliga kåpan nere på avgasystemet att ta i backen. Men det är enkelt att skruva bort den och sedan kapa av dess fästöron från avgasröret.

Appropå avgasrör, ett par öppna ljuddämpare går loss på över 10'000 kr :(

Hursomhelst, den hojåkare som INTE gillar Multistradans uppträdande :bow är inte född... däremot finns det flera som inte diggar utseendet. Själv tycker jag den ser ball ut.

Provkör bara om du har pengar att köpa en för ;)

/T

Last edited:

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Håller med föregående talare! Provkörde MS förra fredagen i trakterna runt Karlskoga. Var lite svårt att gå från 999:an som jag precis gasat runt på Gelleråsen till den "stora, höga MultiStradan"
Men när vi drog iväg så låg en 999:a som föråkare och jag funderade hela tiden på varför han bromsade innan järnvägskorsningar och andra förändringar i den typiskt svenska vägbeläggningen. Sen kom jag på det!!!! Han ville inte ha ont i pungen!!!! På en MS är det bara att gasa och lägga ner när alla sprothojar bromsar och föraren reser på sig! Hojen är helt suverän, det enda jag inte gillade var att fotpinnarna satt så långt fram. Men på hela taget är det en underbar hoj som man kan utrusta för långfärd eller dra några snabba varv på en bana i närheten.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Har inte provat men skulle nog kunna tänka mig en färd....

Tycker den egentligen är ganska ful men samtidigt cool! Kanske att den är vettig samtidigt som den är rolig när det svänger. Den finns i tankarna så smått...

Duccemannen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati multistrada1200 s
Jag har en sån! :D En röd och fin
Så här långt så är det den roligaste hojen jag ägt/kört. Trodde att det skulle ta ett tag att vänja sig vid den upprätta sittställningen, har ju bara kört hojar där huvet sitter längre fram än knäna. :) Men det gick fort att vänja sig vid det. Till och med grusvägskörning, som alltid varit något jag undvikit, funkar bra med MS. Och framhjulet lättar gärna från backen, fast jag kör ju sällan på ett hjul :D

Billig försäkring (för en gammel gube som bor i en småstad). Bilsport/Mc tar 3000 svänska pänningar för hel/hel.
Billigare än min förra ducce ST4:an

Den är väl inte bäst på något, men riktigt bra på det mesta. ;)
Utseendemässigt har den bara blivit snyggare och snyggare. :tummenupp

Köp en och ha kul var du än åker! :hej

Pawwe

SDK Socio#2533
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000SS -06
Tjenixen,

jag testade en nu i sommras på Biscaya (som hade grymt trevliga anställda). Och det var ta mej fan en riktigt scysst upplevelse. Den var så otroligt brutal att köra. Gick riktigt bra, en super kul hoj. Nästa hoj jag köper kommer garanterat att bli en Multistrada. Sedan kan man kanske tycka vad man vill om utseendet, men cool. Det e den banne mig!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept