JÄr det någon som provkört Ducce Mulistradan och har ett omdömme?Går det att offroadförsäkra en Multistrada?
Angående försäkring så får du kolla in mitt svar på SDK's forum, där finns förövrigt även oberoende/nyanserade provkörningsrapporter
Jag har lagt 20 mil blandad körning på en Multistrada och det är den ballaste hojen Ducati byggt
Visst, utseendet är en smaksak, men det här är en hoj för hojåkare. Jag har dock några betänkligheter med hojen...
Styret är lite väl brett för att sick-sacka i rusningstrafik, man dänger så lätt i backspeglarna på bilarna (skåpbilar och liknande "högre" bilar). Fast det löser man enkelt med att ta en tur på trottoaren istället för att pressa sig mellan bilarna - Multitrottoar
Sedan somnade mitt arschel efter 10-talet mil... men jag var väl inte tillräckligt aktiv. Det finns en komfortsadel att köpa till
Något annat som man måste köpa till är stänkskärm till svingen... Ofattbart att det inte sitter en sådan på från början
Sedan så är kåpan lite väl effektiv på landsvägs/motorvägsetapper... Man märker inte att man sitter och marschar i 150-160 kmh... inte nyttig för körkortet.
Någon On/Offroad är dock inte Multistradan... Man kan väl ta sig fram hyffsat på grusväg, men se istället hojen som en SuperMotard på anabola
Visst är den tyngre än en Motard, men tack vare det underbara chassit så märker man inte av vikten. Nya motorn har dessutom vrid så det räcker och blir över... Kan du stava till h-j-u-l-a
Om man börjar svänga lite mer så kommer den fjolliga kåpan nere på avgasystemet att ta i backen. Men det är enkelt att skruva bort den och sedan kapa av dess fästöron från avgasröret.
Appropå avgasrör, ett par öppna ljuddämpare går loss på över 10'000 kr
Hursomhelst, den hojåkare som INTE gillar Multistradans uppträdande
är inte född... däremot finns det flera som inte diggar utseendet. Själv tycker jag den ser ball ut.
Provkör bara om du har pengar att köpa en för
/T