Munstycke till Rs125...

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750 K8
Jag har en aprilia rs125 med effektpipa.. och har försökt få fram ett större munstycke till den, har varit inne på hoj och mc i linköping och avamc i stockholm men eftersom dom e restade så kan det ta mer än en månad att få hem dom!

Det är till en delorto förgasare och ska vara i storleken ca. 130!
Ni som har en rs med effekt var köpte ni munstycke?
Någon som vet någon mc handlare som har detta munstycke hemma?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
_SuperMot_ skrev:
Jag har en aprilia rs125 med effektpipa.. och har försökt få fram ett större munstycke till den, har varit inne på hoj och mc i linköping och avamc i stockholm men eftersom dom e restade så kan det ta mer än en månad att få hem dom!

Det är till en delorto förgasare och ska vara i storleken ca. 130!
Ni som har en rs med effekt var köpte ni munstycke?
Någon som vet någon mc handlare som har detta munstycke hemma?

Det är ju hur lätt som hälst att fixa munstycken till Dellorto förgasare. Alla bara prata om hur svårt det är och att dom får beställa hem och hålla på. Munstycken till dellorto förgasare har nästan alla hemma (Mc affärerna då) jag menar det är ju en sån sak som är självklar att handlaren ska ha hemma. Ta med dit munstycke in till din handlare och visa han så plockar han fram det till dig. Jag har varit på Claessons i bromölla, Mc center i kristianstad, Mc huset i Malmö, Sen någon affär i Jönköping med. Alla dessa handlarna hade munstycken hemma.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Lånar lite tråd.. :) Varför måsta jag åka med så himmla stort huvudmunstycke?? Orginal mito är 148.. nu åker jag med 180.. Kan det bero på att jag åker med lite liten knasare?? 28mm..

Btw.. är det inte 125 orginal på RS.. då torde ju 130 vara lite väl litet.. Vad vet jag..

SpeedFanatic

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Cagiva W8 125 -92
Alex.J skrev:
Det är ju hur lätt som hälst att fixa munstycken till Dellorto förgasare. Alla bara prata om hur svårt det är och att dom får beställa hem och hålla på. Munstycken till dellorto förgasare har nästan alla hemma (Mc affärerna då) jag menar det är ju en sån sak som är självklar att handlaren ska ha hemma. Ta med dit munstycke in till din handlare och visa han så plockar han fram det till dig. Jag har varit på Claessons i bromölla, Mc center i kristianstad, Mc huset i Malmö, Sen någon affär i Jönköping med. Alla dessa handlarna hade munstycken hemma.

Faktiskt så kan jag säga av erfarenhet att det inte är så lätt att få tag i munstycken till dellorto. Har ringt både till MCHuset och Claessons, både sa att dom inte har några. De sa heller inte att de va på väg att få hem eller att dom kunde fixa så förmodligen säljer dom inte såna alls! Synd :(
Har dessutom varit i kontakt med Honda i HBG, Yamaha-Center i HBG, Focosa och MC-service i Malmö men samma svar där.... :huvet

Det där med att beställa från Tyskland kanske inte är en helt dum ide... :va

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750 K8
SpeedFanatic skrev:
Faktiskt så kan jag säga av erfarenhet att det inte är så lätt att få tag i munstycken till dellorto. Har ringt både till MCHuset och Claessons, både sa att dom inte har några. De sa heller inte att de va på väg att få hem eller att dom kunde fixa så förmodligen säljer dom inte såna alls! Synd :(
Har dessutom varit i kontakt med Honda i HBG, Yamaha-Center i HBG, Focosa och MC-service i Malmö men samma svar där.... :huvet

Det där med att beställa från Tyskland kanske inte är en helt dum ide... :va

Har fått tag i munstycket nu! ava mc fick in ett åt mig.. Jag vet även att starol har 125 och 130 munstycken på lager!

SpeedFanatic

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Cagiva W8 125 -92
okej kan du va snäll och skriva nummerna till de ställena?
Hoppas nu att dom har lite större munstycken också! Jag behöver runt 150...

SpeedFanatic

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Cagiva W8 125 -92
Tackar!
Har letat upp nummerna nu och tänker slå en pling imorgon! Tror nämligen inte dom har öppet en söndag... :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...