munstycke till rsa

Waldemar

robban
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
aprilia rs125
hejsan..jag undrar om nån vet vad det sitter på för munstycke orginal på aprilia rs 125 00.. har inte kollat va ja har för nåt.men eftersom min är trimad ska det ju va större.det som är borta är plugg o ostrypt cdi.
nån som har ett förslag på vad ja kan ha för munstycken.vill inte att den ska skära igen..hellre lite för fett än för snålt.

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
hejsan..jag undrar om nån vet vad det sitter på för munstycke orginal på aprilia rs 125 00.. har inte kollat va ja har för nåt.men eftersom min är trimad ska det ju va större.det som är borta är plugg o ostrypt cdi.
nån som har ett förslag på vad ja kan ha för munstycken.vill inte att den ska skära igen..hellre lite för fett än för snålt.

för de första hade ju jag tage bort den dära separata olje kylningen och blandat direkt i tanken istället de där med munstyckena vet ja inte :)

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb

Testa söka, börja med att skriva "munstycke rs 125" kommer väll upp ett 20tal trådar skulle jag tro, ta nån som ser bra ut och läs.

Waldemar

robban
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
aprilia rs125
munstycke

Testa söka, börja med att skriva "munstycke rs 125" kommer väll upp ett 20tal trådar skulle jag tro, ta nån som ser bra ut och läs.

tackar:p
ska leta.

för de första hade ju jag tage bort den dära separata olje kylningen och blandat direkt i tanken istället de där med munstyckena vet ja inte :)

vill ändå va på säkra sidan ifall den skär. det kan den också köra om den går för fett.

Last edited:

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Skulle gissa på att du ska ha runt 130-132 om den är ostrypt. Köpt några extra storlekar så du kan prova dig fram lite mer bara:tummenupp

Frippe_

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
Aprilia MX 125, -06
Ska själv ha munstycke till min MX 125a...vi har ju samma förgasare så. Jag har haft problem att hitta till min. Men jag har inte ansträngt mig så mycket iofs:D

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
dawoos in da house:
Skulle gissa på att du ska ha runt 130-132

Ganska bra gissat, fram till 05 satt det 130 i FP hojarna, 06 gick man ner till 125 och det har visat sig att det var därför så många 06'or skar, alla 06 vi levererat (efter att vi kom underfund med bytet) bytte vi till 130 på, anledning till bytet är enlig Aprilia att dom skulle klara avgaskraven. Men går man 130-132 (på en avstrypt eller FP) så är man säker på att den får tillräckligt med soppa och dom brukar gå riktigt fint med det. Är den strypt beror det på vilket strypkitt som används så där får man testa sig fram lite....

DP says: Rätt bestyckad RS 125 med rätt soppa & olja håller bra.....

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
dawoos in da house:

Ganska bra gissat, fram till 05 satt det 130 i FP hojarna, 06 gick man ner till 125 och det har visat sig att det var därför så många 06'or skar, alla 06 vi levererat (efter att vi kom underfund med bytet) bytte vi till 130 på, anledning till bytet är enlig Aprilia att dom skulle klara avgaskraven. Men går man 130-132 (på en avstrypt eller FP) så är man säker på att den får tillräckligt med soppa och dom brukar gå riktigt fint med det. Är den strypt beror det på vilket strypkitt som används så där får man testa sig fram lite....

På en 03:a med ostrypt cdi men avgasporten är inte ikopplad, behöver man bestycka om den? Isåfall hur många steg?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
På en 03:a med ostrypt cdi men avgasporten är inte ikopplad, behöver man bestycka om den? Isåfall hur många steg?

Asså om den är strypt eller inte spelar inte så stor roll men man kan se om den ska ha fettare blandning bara titta på tändstiftet...

det ska va ungfär o'boy brunt då är det ett bra munstycke

Sen vet ja inte om det påverkar hur förgasaren är inställd

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Asså om den är strypt eller inte spelar inte så stor roll men man kan se om den ska ha fettare blandning bara titta på tändstiftet...

det ska va ungfär o'boy brunt då är det ett bra munstycke

Sen vet ja inte om det påverkar hur förgasaren är inställd
Vet precis hur det funkar, men jag undrar, eftersom det är en elektronisk strypning, om den behöver bestyckas om. Har nämligen inte gjort detta än och vill veta innan.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Vet precis hur det funkar, men jag undrar, eftersom det är en elektronisk strypning, om den behöver bestyckas om. Har nämligen inte gjort detta än och vill veta innan.

Nja asså den strypningen (bryggan) som sitter i CDI är ju mest för att den skulle klara buller kravet eller nåt sånt komemr inte riktigt ihåg så tror inte det påverkar så mkt om du tex skulle byta till ett effektrör...

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Nja asså den strypningen (bryggan) som sitter i CDI är ju mest för att den skulle klara buller kravet eller nåt sånt komemr inte riktigt ihåg så tror inte det påverkar så mkt om du tex skulle byta till ett effektrör...

Är inte 100 på det, så väntar tills någon som KAN det här svarar.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
dawoos in da house:

Där hade vi svaret på min stora fråga:p Min hoj går som en halt åsna just nu. Har bara 115 munstycke! Beställer lite olika just nu.:tummenupp

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Fråga, vad kostar munstycken och vart finns dom? Bara hos aprilia åteförsäljare o dylikt lr finns dom typ på micro lr liknande?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...