Mus i min lägenhet!!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Fan jag satt vid datorn och skymtade något i ena ögonvrån men tänkte att det var nog inget. Sen ligger jag och kollar på tv så ser jag den lilla skiten komma från Nettans rum och försvinner in i mitt rum bakom dörren. Som tjej så kommer den vanligaste reaktionen. Jag skriker.... och slänger mig på telefonen och ringer till morsan.... :confused: Vafan nu hon kan göra åt saken. Medans jag ringer henne så springer den in bakom min byrå. Det här var väl en timme sen och sen dess har jag inte sett till den. Kan den ha försvunnit igen eller lurpassar den någonstans? Och vafan ska jag göra?

HJÄLP!!. Jag orkar inte med sånt här.

Nu såg jag den igen. MEn så bara fösvann den....faaan!!

Last edited:

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
jo det hade ju kanske varit bra.

Nu är jag så trött så håller på och svimmar och inte känns det som jag kan gå och lägga mig heller så länge jag inte vet var musfan är och så länge den är kvar i lägenheten.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
kortstubina skrev:
TomK har en katt låna den!!!

...och då är problemet fixat på mindre än en minut! :tummenupp Äh, skaffa en musfälla av modernt slag och gillra med ost eller annat smaskigt. Placera sedan under diskbänk eller längs en vägg.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
TomK skrev:
... Äh, skaffa en musfälla av modernt slag och gillra med ost eller annat smaskigt. Placera sedan under diskbänk eller längs en vägg.

Har varit och köpt fyra fällor och en choklad Japp, NU JÄVLAR!!

Men fy fasiken vad äckligt om det fastnar någon i dom ....

Ringde till grannen i går när jag såg musen, därifrån fick jag ingen hjälp. Han var lika rädd han...

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Lotta skrev:

Ringde till grannen i går när jag såg musen, därifrån fick jag ingen hjälp. Han var lika rädd han...

Låna nån av våra mysiga kissar.. då är musen historia :lol ganska snart...

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Lotta skrev:

Det är väl bara att beväpna sig med en håv, lägga sig bakom soffan och locka fram den genom att låta som en ost :D

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Nu har jag satt ut 2 fällor, en i vardera sovrum. Och vart är musen!??
Det var flera timmar sen jag satte ut dom. Borde det inte sitta en mus i fällan nu!!?? Hur lång tid kan det här ta??

Jag vantrivs i min lägenhet nu när jag vet att det är fler än jag och Jeanette som bor här. :mad:

Smyger omkring. Så fort jag öppnar en dörr, låda eller går in i ett nytt rum så är jag på helspänn.....

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
I vilket bolag har du din hemförsäkring? Skadedjursbekämpning ingår normalt sett i hemförsäkringen alternativt så har din BRF ett avtal. Kolla det!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Kan man ringa även om det bara är en enda liten mus än så länge?

Och den har inte visats sig sen igår. Jag är helt matt av att smyga omkring och vänta på att den skall anfalla.......

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Du vet väl om att möss älskar att krypa in i under täcken när det är mörkt va? Det är varmt och skönt där. :hihi

Lotta skrev:
Jag är helt matt av att smyga omkring och vänta på att den skall anfalla.......
Tänk på att du är ca 3000ggr större än den där musen. Jag tror den är mer rädd för dig än tvärt om.

Stäng alla dörrar till de rum du "vet" att en inte är i. Om du ser den springa ut från ett icke stängt rum så stänger du den dörren. Ganska snart vet du ju i vilket rum den finns i. Kasta in alla fällor i det rummet och vänta på "SMACK!" :lol

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
JoS skrev:
Du vet väl om att möss älskar att krypa in i under täcken när det är mörkt va? Det är varmt och skönt där. :hihi

Det där är inte kul!! :mad:

JoS skrev:
Tänk på att du är ca 3000ggr större än den där musen. Jag tror den är mer rädd för dig än tvärt om.

Du skulle ha sett den... Den var inte liten....Och den verkade inte ett dugg rädd. Den gick ju vid mina fötter när jag satt vid datorn första gången. Det var bara det att jag inte uppfattade det som en mus.... Jag trodde det var en stor fluga typ... :)

JoS skrev:
Stäng alla dörrar till de rum du "vet" att en inte är i.

Jag har bara dörrar till de rum jag vet att den har varit i.

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Lotta skrev:
Den var inte liten....

Jag trodde det var en stor fluga typ... :)

Eh.. det var inte en liten mus.. och ändå uppfattade du den som en fluga.
Vad har ni för flugor i Nyby egentligen? :rolleyes:

R.R.B

JO ¤_¤ HAN
Gick med
18 May 2005
Hoj
. . . . .
En katt vore nog det bästa om du kunde låna en. Annars finns det oväsen som verkar fungera : http://www.musfritt.nu/ har en liggande som min mor hade i sitt hus tills hon skaffade katt. Enda avet är att dom inte är ljudlösa utan funkar bäst om man inte är hemma. *skojar*Du kanske kan dressera den till att hålla rent på köksgolvet?*slut på skoj* :rolleyes:

Bifogat

• sniperkatt.jpg
    sniperkatt.jpg
    16.4 KB · Visningar: 351

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Mmm. Farsan har en sådan där elektronisk-musjägare på landet. Då och då får man sparka på den för att den skall få liv igen. Den tendear att tappa volymen efter några veckor. Den tjuter nämligen till på en mycket hög frekvens med några sekunders intervall. Förra gången jag kom ut på landet så hade en burfälla fångat en mus. Burfällan var placerad direkt bakom musjägaren...
Idag var jag ut igen på landet. Denna gången hade musjägaren tappat stingen igen varvid jag petade på den med foten. Den tystnade. Helt. Darn.

Är man hyfsat döv eller inte hör fladdermöss när dom jagar kan skaffa en sådan här mojäng hemma. Inte annars.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Den satt i Nettans fälla i morse :)

Nja, den var nog inte så stor kanske Sb,

MEN DET KÄNDES SOM DEN VAR SKITSTOR!! men jag att jag trodde det var en fluga först, antar att hjärnan jobbar som den vill, och valde att ta det som den mest kunde relatera till just då. Jag satt ju vid datorn och var ivrigt inne i att skriva. :)

Nu är den i soppåsen och jag kan ta det lugnare, men finns det en kan det väl finnas flera!!??

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Lotta skrev:
Nu är den i soppåsen och jag kan ta det lugnare, men finns det en kan det väl finnas flera!!??

Ja, förra hösten fångade vi 8 st inom 1,5 vecka i gamla huset. Sedan höll det sig lugnt resten av hösten och vintern. Troligen en hel familj som fått smak för vad soppåsen kunde erbjuda...

Det är nu när det blir kallare som de söker sig in.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Du får passa dig nästa gång musen kanske gör som på bild 1 eller är lika stor som på bild 3!
Då får du skaffa dig en jätte misse som på bild 2 :)

Bifogat

• helmetmouse.jpg
    helmetmouse.jpg
    55.7 KB · Visningar: 306
  • 100_thumb.jpg
    100_thumb.jpg
    5.8 KB · Visningar: 2,323
  • 98_thumb.jpg
    98_thumb.jpg
    47.8 KB · Visningar: 775
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...