Musik när ni kör hoj?

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Är det bara Guldvingefolk(o jag) som lyssnar på musik när de kör hoj? Hur gör ni? Själv så fick jag en zen player av min sambo i födelsedagspresent så nu har man 30Gig mp3or att njuta av när man kör.

Rammstein funkar bra :) Förslag på andra artister som kan öka adrenalinhalten lite.......?

Mvh Capi

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag körde Disturbed i lurarna under hjälmen förra sommaren men Jag blir heltokig när Jag får "soundtrack" på tillvaron. flera oförsvarbara weelies på HELT fel ställen.
Jag får lystna på Yoshamurat i stället!

edit: tsafvel

Last edited:

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Teo skrev:
Jag körde Disturbed i lurarna under hjälmen förra sommaren men Jag blir heltokig när Jag får "soundtrack" på tillvarin. flera oförsvarbara weelies på HELT fel ställen.
Jag får lystna på Yoshamurat i stället!

Hehe, det var ju det som var idéen..... :hihi

/capi

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Beatles och Beach Boys ger skön stämning på kurviga vägar, dessutom blir man inte så grinig i stadstrafik.... :)

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Det härliga mullret från V4:an är tillräcklig musik för mig... Vill jag lyssna på något annat tar jag bilen... :7peta

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Får inte in nån hörsnäcka för hjälmen sitter så tight.... osså gillar jag inte att lyssna på musik när jag kör.... förrutom det som kommer från avgassystemet då :yoparty

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
På lite längre turer på motorvägar, landsvägar osv. kan det vara skönt med lite musik i öronen. Men vid aktivkörning inne i stan t.ex skulle jag aldrig i livet vilja ha det, bara ett störande moment som tar uppmärksamhet.

För övrigt känns en viktigt att lätt kunna stänga av ljudet vid behov.

Monster Magnet - "power trip" passar väl fint som lite rock n roll ute på vägarna.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Ingen musik när jag kör hoj.... Har f.ö öronproppar och vill inte tappa koncentrationen i onödan när jag kör hoj..

/Lännström

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Iceman1975 skrev:
Ingen musik när jag kör hoj.... Har f.ö öronproppar och vill inte tappa koncentrationen i onödan när jag kör hoj..

/Lännström
Samma här. att köra MC är ren meditation för själen, då behövs det ingen musik.

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
#############

skulle ja lyssna på off spring när ja kör så skulle ja bli så taggad att ja körde ihjäl mig,tror jag?

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Chris Husky skrev:
På lite längre turer på motorvägar, landsvägar osv. kan det vara skönt med lite musik i öronen. Men vid aktivkörning inne i stan t.ex skulle jag aldrig i livet vilja ha det, bara ett störande moment som tar uppmärksamhet.

För övrigt känns en viktigt att lätt kunna stänga av ljudet vid behov.

Monster Magnet - "power trip" passar väl fint som lite rock n roll ute på vägarna.

Skönt med musik på landsväg? Hur högt måste man köra för att höra nåt av musiken? Jag vill inte bli mer döv än jag redan är, dvs jag kör med öronproppar!

HanneZ

Guest
Jag skulle me välja offspring, men det är nog väldigt riskabelt.

Så tajta hjälm att du inte får in en über tunn kabel som öronsnäckor i öronen? Kan inte va nyttigt för varken huvud eller öra att ha en hjälm som sitter så jävla hårt. O andra sidan kan man nog förvänta sig en spräckt trumhinna om man slår i hjälmen ungefär vid örat om man kör med snäckor!

/ Hannes

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag sjunger själv, det låter jättefint. :fyllisar

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vill kunna höra trafiken, det är en säkerhetsfråga.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Varierar med sinnesstämningen, när vi tourade till Skaune i sommras så körde jag Metallica hela vägen, då blir man lagom alert. LOK blir man lite aggresiv av, Kenneth & the knutters är finfint!!!! Creeps är nog favoriten, glad funk som man blir på gott humör av. Det där med att höra trafiken är ändå inte ett alternativ med V&H SS.

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Code:
skulle ja lyssna på off spring när ja kör så skulle ja bli så taggad att ja körde ihjäl mig,tror jag?

Off spring ??? :va Är det ett nytt band?? :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...