musik på vägen... i hjälmen..

quadrix

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
fzs600
Nån som har monterat lite sjysst ljud för att lyssna på musik i en integralhjälm? jag har testat såna små ploppar som man trycker halvvägs in i huvet, men de blir rätt obekväma efter ett par timmar.
Jag är ute efter några tunna högtalare som man kan sy/limma inuti hjälmen, nån som har några tips? Helst ska de ju vara stereo förstås. :)

//Eric

quadrix

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
fzs600
jojo...

...jag vet det... men ska man skava motorväg i flera timmar, så kan de va kul med lite variation... o vad sägs om inspelat motorljud i stereo!!! =) nädå, men inga tips då?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Re: jojo...

quadrix skrev:
...jag vet det... men ska man skava motorväg i flera timmar, så kan de va kul med lite variation... o vad sägs om inspelat motorljud i stereo!!! =) nädå, men inga tips då?
vanlig freestyle körde jag med
men det går säker att fnula ihop något a lá headset med musik i

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Touringbutiken har ju något dylikt för de som vill ha musik under färden.
Jag hade tänkt att lägga upp länken till produkten, men touringbutikens websida är så erbarmligt långsam så att jag hinner dö av ålderdom innan sidan har laddats klart.
Den finns dock i min katalog hemma, jag såg den igår kväll när jag bläddrade igenom den :)

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
quadrix skrev:
Nån som har monterat lite sjysst ljud för att lyssna på musik i en integralhjälm? jag har testat såna små ploppar som man trycker halvvägs in i huvet, men de blir rätt obekväma efter ett par timmar.
Jag är ute efter några tunna högtalare som man kan sy/limma inuti hjälmen, nån som har några tips? Helst ska de ju vara stereo förstås. :)

//Eric

Köp ny hjälm! Jag kör med freestyle och "propparna" skaver inte ett dugg. Däremot i min gamla hjälm hade jag ingen känsel i öronen efter ett par minuter... :eek:

/FW

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...