musik

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
finns det inga männsikor i runt linköping som håller på med musik ,,, sj är jag en helkass basist:) skulle ju va kul o komma framåt nån gång , så finns det nån eller några som vill lira ihop så har ni som sagt en skit dålig basist iaf
mvh mugge
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
Nu har ju ingen svarat i denna tråden (vilket inte förvånar mig jättemycket) men om det skulle inträffa så ifrågasätter jag lite vem som egentligen skulle vilja spela ihop med en helkass basist?

Råckbandskrappar: -Vi måste fixa en basist.
mugge: -Jag är helkass och skitdålig, får jag vara med?
Råckbandskrappar: -Ja för fan! Rock on! Vi har alltid velat ha en skitdålig och helkass basist i vårt band.
mugge: -I'm your man!

Poängen är alltså att om man ska göra reklam för sig själv så tror jag det hade hjälpt att vara lite positiv i sitt inlägg, alternativt byta instrument till något du inte är helkass på. Ta nyckelharpa till exempel. Vem vet, du kanske är helbra på det?
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
det var ju lite ironi , men man behöver ju inte heller va ngn steve harris eller marcus miller för o lira bas
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Tacka vet jag Mark Winshester, som spelar med Brian Setzer från Straycats. Ståbas rules. kolla youtube. Brian Setzer- Mystery Train. Där kan man snacka bas lir. Själv har jag lirat gitarr i 23 år. Så lite har man väl lärt sig. Lirar banjo och ukulele också. Skitballt lixom.....Glömde ju munspelen och mungiga också.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu har ju ingen svarat i denna tråden (vilket inte förvånar mig jättemycket) men om det skulle inträffa så ifrågasätter jag lite vem som egentligen skulle vilja spela ihop med en helkass basist?

Råckbandskrappar: -Vi måste fixa en basist.
mugge: -Jag är helkass och skitdålig, får jag vara med?
Råckbandskrappar: -Ja för fan! Rock on! Vi har alltid velat ha en skitdålig och helkass basist i vårt band.
mugge: -I'm your man!

Poängen är alltså att om man ska göra reklam för sig själv så tror jag det hade hjälpt att vara lite positiv i sitt inlägg, alternativt byta instrument till något du inte är helkass på. Ta nyckelharpa till exempel. Vem vet, du kanske är helbra på det?

Man utvecklas nåt enormt genom att spela i band så även om man är halvbra nu så när man lirat i band ett tag så växer man och är helt plötsligt tillräckligt bra.

Jag skulle gärna startat ett band med dig men jag lirar också bas! Fast jag kan iofs skaffa en gitarr, hade ändå tänkt att lära mig det ordentligt... ;)
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Själv är jag en duschsångare som flera gånger fått kommentaren : Varför gör du inget vettigt med din röst?

Teama upp och starta band?
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
precis det jag menar , i ett band så utvecklas man ngt enormt, ngt som du inte gör då du sitter hemma o knäpper på strängarna,, men folk som inte håller på med musik kanske har svårt att förstå ,, även hendrix var nybörjare
(kanske inte han) men alla är vi barn i början ,, får nog leta vidare
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Själv är jag en duschsångare som flera gånger fått kommentaren : Varför gör du inget vettigt med din röst?

Teama upp och starta band?

Blir det inte jävligt farligt med förstärkare och grejer i duschen, dessutom blir det väl trångt med övriga bandmedlemmar + trumset därinne? :näsblod
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Själv är jag en duschsångare som flera gånger fått kommentaren : Varför gör du inget vettigt med din röst?

Teama upp och starta band?

precis det jag menar , i ett band så utvecklas man ngt enormt, ngt som du inte gör då du sitter hemma o knäpper på strängarna,, men folk som inte håller på med musik kanske har svårt att förstå ,, även hendrix var nybörjare
(kanske inte han) men alla är vi barn i början ,, får nog leta vidare

Vad är ni intresserade av att lira då? Får jag tag på en gura snart så kan vi nog sätta igång och lira lite covers iallafall.

Blir det inte jävligt farligt med förstärkare och grejer i duschen, dessutom blir det väl trångt med övriga bandmedlemmar + trumset därinne? :näsblod

:rofl
 

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Ja
Hoj
Chief Drifter
precis det jag menar , i ett band så utvecklas man ngt enormt, ngt som du inte gör då du sitter hemma o knäpper på strängarna,, men folk som inte håller på med musik kanske har svårt att förstå ,, även hendrix var nybörjare
(kanske inte han) men alla är vi barn i början ,, får nog leta vidare

Jag förstod precis vad du menade med ditt första inlägg, tyckte bara att det var roligt att pusha lite på att du vill framstå som värdelös (vilket du säkert inte är. Har man intresset och viljan kan även en "kass" basist göra ett bra jobb på scen) :pannkyss

Utvecklingen sker oftast när man minst anar det, den går inte att forcera fram. Du gör helt rätt som startar ett band. Håller man igång så blir man bättre. Finns dock inget mer utvecklande än att spela inför en publik, först då börjar man greppa lite vad det handlar om. Sen är det inte helt fel att sitta hemma och plinka heller! Tillräckligt många timmar med gitarren, trummorna, basen eller micken i handen hemma i lyan är även det jädrans nyttigt :tummenupp
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Blir det inte jävligt farligt med förstärkare och grejer i duschen, dessutom blir det väl trångt med övriga bandmedlemmar + trumset därinne? :näsblod

Nää, ingen fara. Har aldrig vattnet på... :tummenupp

Trummisen få stå i hallen och de andra organiserar jag enligt tetrisprincipen och linieförsjkuter dem lite så får alla plats. :D

Vad är ni intresserade av att lira då? Får jag tag på en gura snart så kan vi nog sätta igång och lira lite covers iallafall.

:rofl

Jag har en elgura som jag skaffade när jag fick för mig att lära mig spela, men det har aldrig blivit av. Den är i stort sett oanvänd.. :köpa?

För min del skulle det vara rock/metal som gäller.
 
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
kan tänka mig det mesta gamla rock låtar lite blues , dock inte jazz det verkar alldeles för krångligt
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag har en elgura som jag skaffade när jag fick för mig att lära mig spela, men det har aldrig blivit av. Den är i stort sett oanvänd.. :köpa?

Jag kan komma och klämma och känna lite på den och se vad det är för nåt kanske men det skulle va intressant.

För min del skulle det vara rock/metal som gäller.

kan tänka mig det mesta gamla rock låtar lite blues , dock inte jazz det verkar alldeles för krångligt

Vi kan nog rodda ihop nåt, nån som har replokal..? :näsblod
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jag kan komma och klämma och känna lite på den och se vad det är för nåt kanske men det skulle va intressant.

Vi kan nog rodda ihop nåt, nån som har replokal..? :näsblod

Har den i Katrineholm f.n men så fort jag fått ordning på biljäkulen så tar jag ner den till linkan.

Replokal... hmmh... Tror varken tjejen eller katterna blir glada om vi är i vårt vardagsrum... Källarförrådet har vi haft inbrott i tidigare + att där inte finns nån ström, så det blir svårt...
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Vad hände nu? Dog intresset helt?

Finns det inte några lokaler som hålls av studiefrämjandet eller liknande?
I Katrineholm finns ett ställe som är inrett med ett gäng små replokaler och drivs av studiefrämjandet (har jag för mig). Det enda som krävs är att man samlas nån gång i veckan och använder lokalen och driver det som en studiecirkel. Kostar ungefär en femhundring i månaden och man får väsnas huuuur mycket man vill.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vad hände nu? Dog intresset helt?

Finns det inte några lokaler som hålls av studiefrämjandet eller liknande?
I Katrineholm finns ett ställe som är inrett med ett gäng små replokaler och drivs av studiefrämjandet (har jag för mig). Det enda som krävs är att man samlas nån gång i veckan och använder lokalen och driver det som en studiecirkel. Kostar ungefär en femhundring i månaden och man får väsnas huuuur mycket man vill.

Inte har väl intresset dött inte? :tungan

Det finns lite sånt i stan också, dock är det rätt fullbelagt men jag ska kolla läget. Hyrde av Studiefrämjandet i Lund, det funkade skitbra, dock var de rätt snåla. Vi var tre band med helt olika medlemmar i samma lokal (vi kände varandra så det var inga problem) och det kostade 800 kr / mån. :3freak

Det slutade ju med att bara en person per band stod som aktiv medlem. :näsblod
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
det låter kanon bra ska forska lite i det osså , men det verkar ju som ni är mer hemma på det här
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Klarar du av att spela den här kan jag hänga med på sång och gitarr :)
Det är svårt att hitta folk som uppskattar oldschool-döds.

[YOUTUBE-ID]mdgKRN8ej5g[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top