musiker?? vad heter era band??

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
skulle bara kolla om det är nån mer än jag som gör egen musik och vilka instrument som spelas.själv är jag sångare/låtskrivare och gitarrist.har hållit på i ca:9år

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Har lirat gitarr i satriani/vai traditionen sedan jag var 13, är nu 28. Jösses vad åren går.........har nu mer eller mindre slutat spela eftersom skolan fick gå före och nu har jag tappat så mycket teknik att det är inte roligt längre.
Sitter och pillar lite med cubase inemellanåt för att fördriva tiden (arbetslös) men det blir inte något seriöst utan mest bara fluminstrumentaler.

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
man ska ju aldrig ge upp::::.EN DAG SKA JAG FAN BLI ROCKSTAR!!!! ska börja göra musik på datorn men jag måste fixa ett bra prog först eller fixa en hd porta kanske?går ju så jävla lång tid mellan studioinspelningarna! man får ju abstinens.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Jag är sångare, bandet heter Aphilion. Jag spelar även 3:e gitarren när det behövs och har innan dess spelat trummor :)

Finnen

Hårdrockare
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Cresent wrangel
Spelar i ett band, Metal så kalrt!!! VI har dock inget namn än.
Tidigare banden har släppt skivor o det ska det nya oxo förhoppningsvis göra.
Har spelat gitarr i 15 års tid, skulle bli en speed picker av rang wayy back men drog på mig en rätt så långvarig inflamation i plektrumfingret så jag kunde inte träna på drygt ett år. Har lagt speed picking karriären på hyllan. Försöker istället o utveckla låtskrivar sidan, vilket e minst lika roligt.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
grymt kul att skriva en låt och sedan få spela in den och höra hela arret.jag är väl ingen tekniskt superduktig gitarrist utan kör mer på känsla :D

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Själv är jag väl en klassisk gitarrist, eller åtminstonde var en gång i tiden...har inte övat alls på ett tag...annars höll jag på mycket med sång, sjunger gärna äkta powermetal....

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Va låtskrivare/basist/sångare i ett band tidigare, men va la ner det för ca. 1 år sen. Har inte hänt mkt sen dess :(

Men är på g att dra igång ett nytt band just nu :)

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Spelat trummor bra mycket längre än man tror när man hör mig. Började karriären med diverse punkband i början på 90-talet. Gick hastigt över till metal för att sen hamna i symfonirockträsket nån gång runt -95. Mycket Neil Peart och Carl Palmer blev det...nån demo ligger o skräpar i gömmorna också tror jag. 27 minuter på tre låtar(pretantiöst? Inte då... :rodnar ).

Mitt trumset i nerbantad(!?) version innan det blev dags att packa ner det i källaren. Skulle kunna skriva alla dimensioner o cymbaler, men de som är intresserade av sånt är nog få.

Bifogat

• trummorbred.jpg
    trummorbred.jpg
    80.5 KB · Visningar: 132

KawaZX9R

Nytvättad hoj!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX9R förståss
Spelat keyboard med ett band som startade -83. Hårdrockssvängen a'la Europe.
Syns kanske på bifogad bild? :D

-92 omformades bandet till coverband.

Har spelat in skivor, funkat som husband på Radio Rix kryssningar till Åbo och kommit till semi i Rock-SM 87 och 88 m.m.

Spelar nu i 16 kanals digitalstudio hemma tillsammans med en gitarrist, och gör låtar.

Bifogat

• s8.jpg
    s8.jpg
    16.5 KB · Visningar: 129

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Jag är gitarrist sedan 5-6 tillbaka. Spelar lite runtom i GBG då och då. Vi kommer att vara med på plattan "fet musik från GBG" som släpps i slutet på maj.
Har man en gång börjat spela så är det svårt att sluta.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Håller med föregående. Har sett att bandet nämns med jämna mellanrum här i forumet, men aldrig orkat ladda hem nåt. Gjorde det nyss och är mycket nöjd. Lät inte dumt nånstans :tummenupp :fakta

Finnen

Hårdrockare
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Cresent wrangel
Glömde en grej.
Ifall det finns nån metal gitarrsit här på Sporthoj, självklart med långt hår... :skrämd
som är sugen på o spela i ett Death/Thrash metal band så är det bara o PM:a mig. Söker basist oxo... PM:a nu! :D

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
steelbeam skrev:
Såg den på Z-TV igår :tummenupp

Ja, jag hörde det. Kul som fan.
MTV2 har också tagit upp den och skall ge den "air time"
Ytterliggare ett steg närmare drömmen om att kunna leva på musiken.
Plattan släpptes i Europa igår så nu får vi se vad som händer.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping