MV Agusta Hjälp!!

pirreH

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
skepplanda
Hoj
MV Agusta Brutale 750s
Hej!
jag har snöat in mig på en mv agusta brutale 750s men hittar verkligen inget om hur dessa maskiner är i verkligheten att äga, köra, serva och vad man ska tänka på med köp och när man väl äger en sådan. Så snälla är det någon här med erfarenhet av dessa vackra skapelser??
MVH Pierre
 
Last edited:

jimmyroquai

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
MV Agusta Brutale 750S 2005
Jag har en sen en månad tillbaks ungefär. Jag var egentligen ute efter en Ducati Monster S4R, men lyckades aldrig hitta någon där allt stämde. Så istället blev det en Brutale 750s...

Som är en underbar motorcykel på många sätt. Bästa radfyraljudet jag någonsin hört, till och med med originaldämparna. Lättsvängd i kurvorna och hyfsat tryck när man får upp den i lite varv. Bottendraget i mellanregistret är inte fantastiskt, men den låter å andra sidan så härligt där så man ligger och kör där ändå. Den är lite bångstyrig när den är kall och den är inte jätterolig att köra i bilköer...men å andra sidan så är det inte många sportjhojar som är det.

Det finns inte många MV Agustor i Sverige (troligen mellan 100 och 200), så det är inte så lätt att hitta någon som servar. Själv fick jag en rekommendation att åka till Enköping (bor i Stockholm). Har inte gjort mer än oljebyte än, men jag gissar att servicekostnaden landar på 30-50% över en typisk japanare. Intervallen är dock normala och den har kamkedja och ingen rem som måste bytas titt som tätt.

Å andra sidan är det inte hiskeligt dyr försäkring och en enligt mig riktigt snygg hoj som dessutom är ovanlig, så jag tycker det jämnar ut sig. Sen tror jag alla är rörande överens om att 900:an är en mycket bättre hoj, men den har också ett helt annat pris. 750:n är mycket bang for the buck.
 

MyToy

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2011
Ort
Lier
Hoj
2008, MV Agusta Brutale 910R
Efter att ha varit en lycklig ägare av en Brutale 910R i nästan 4 år kan jag nämna några erfarenheter.

Du måste betala lite mer för att njuta av alla vackra detaljer.
-Svensk MV reservdelar är mycket dyra(??) (ser at Supermotors har gode priser på service nå, så kanskje prisene på deler i SWE er gode nå). Köp den på nätet. (T.ex. DesignCorse.co.uk)
-Service kan utföras av vem som helst motorcykel mekaniker. Verkstadshandböcker kan hittas på nätet. Det meste kan även utföras av en hobby mekaniker.
-Serviceintervall på 6000 km.
-Billig försäkring.
-Ett ​​nöje att köra.
-Ett ​​nöje att titta på. Många tekniska detaljer du se med tiden.

Gå in mvagusta.net. Det finns en hel del information.
 
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top