MV Augusta Brutale ??

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
KTM Superduke 08:a
Tar gärna emot synpunter på denna hoj.

Se annons nedan:

http://www.blocket.se/goteborg/MV_Agusta_Brutale_750_s_23133841.htm?ca=11&w=3

Har iofs inte gillat de rad 4:eek:r jag provkört (Z750 och Z1000), har alltid varit svag för twinnar (och 3-or typ ST 3 och SP 3). Är inne på Monster eller kanske Super Duke.

Kräver MV'n skit mycket varv för att det skall hända grejor? Hur är bottenvridet?

Försäkring är samma som SD & SP3 mm.

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Lite speciellt att äga en MV. Men jag hade satsat på en KTM superduke eller varför inte en aprilia tuono :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

ullph

Medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Prilla är ju aldrig fel heller. Har ägnat många dagar i sommar på en Tuono som går riktigt gött. Twin äger och så är det bara:tummenupp

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Hoj
SFV4S, D675
Uppar en gammal tråd med nyheten om att MV kommer att visa upp en ny version av sin Brutale 800 på EICMA i veckan. Vi får se om det verkligen är mycket nytt eller bara en facelift. Den knasigt lutande sadeln som gjorde att man drog nötterna i tanken så fort man släppte gasen är iallafall tillfixad:).

http://www.mvagusta.com/media/filer...6-8d9b-b35948710f30/mv_agusta_the_all_new.mp4

Jag ville verkligen tycka om Brutalen när jag provkörde en i somras, då den är så sagolikt läcker. Men jag kom inte överens på ett antal punkter. Håller tummarna för att dessa kanske är förbättrade i nya versionen så att den kan komma tillbaka på min shoppinglist igen.

Last edited:

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Hoj
SFV4S, D675
Nähä, grusade förhoppningar.
9 hk svagare och 8 kg tyngre än förra årets modell. Försämringarna skylls på EURO4 compliance :huvet

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife