mycket bilder blir det... rörken 030811

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
bilder finns nu på www.joppes.com

en mästare i arbete:
61.jpg

uppmärksamma åskådare kunde se hur en en fripassagerare snålåkte med pingvinen:
103.jpg

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Vad massa bilder vi knäpper... undrar hur många kort det blev totalt sett under måndagskvällen :)

Du beskär väl en del bilder jesper?
Annars är du väldigt träffsäker med kameran :hej

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Kryptonit skrev:
Vad massa bilder vi knäpper... undrar hur många kort det blev totalt sett under måndagskvällen :)

Du beskär väl en del bilder jesper?
Annars är du väldigt träffsäker med kameran :hej

Som du sa i en annan tråd om fototips; det gäller att ta många bilder, då kanske några blir bra i varje fall. Jag sorterar bort minst hälften varje gång och ja, jag beskär ALLA bilder.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Hurra! Äntligen lite bilder på orange grupp!
Ser ju ut att gå undan. :D
Men en kamera gör ju så mkt... :rodnar
Gick iaf bättre förra måndan. När man hade Millan att hetsa efter.
Kunde ju hetsa bakom Myran igår åxå :tummenupp .. fast bara ett kort tag.. sen smaka GPX:en på spenaten :(

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Klockrena bilder! Vilken skärpa på mig och min Kutter9:a... med suddet i bakgrunden kan man ju tro att det går fortare än 45 km/h!:lol!

Bifogat

• 85.jpg
    85.jpg
    54.3 KB · Visningar: 153

Pissmyran

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
GPX600R
Tinatjejen skrev:
Hurra! Äntligen lite bilder på orange grupp!
Ser ju ut att gå undan. :D
Men en kamera gör ju så mkt... :rodnar
Gick iaf bättre förra måndan. När man hade Millan att hetsa efter.
Kunde ju hetsa bakom Myran igår åxå :tummenupp .. fast bara ett kort tag.. sen smaka GPX:en på spenaten :(

Appropå en annan tråd, den om att hojjarna ska bort snabbt från banan, jag stod ju o funderade på bra ursäkter... Skulle jag skylla på att Tina låg bakom o hetsade mig, eller på den där huggormen som ringlade framför oss nåt varv innan ( ormfobi :skrämd )? Nä, sanningen till avåkningen var nog total hjärkallops, o att jag inte flyttade den av banan (låg ju förstås redan i spenaten), var ju att jag väntade på några starka gentelmän som kunde lyfta upp den. :tummenupp Men på en av bilderna från igår såg det ju ut att gå bra för mig oxå :) !

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Pissmyran skrev:
Appropå en annan tråd, den om att hojjarna ska bort snabbt från banan, jag stod ju o funderade på bra ursäkter... Skulle jag skylla på att Tina låg bakom o hetsade mig. !

Ja, jag kände mig ju rätt skyldig.
Det var ju inte för inte jag vrååålade och viftade "FLAGGA!" åt flaggvakterna som stod och titta åt ett annat håll... :rolleyes: :rodnar

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
jesper skrev:
Som du sa i en annan tråd om fototips; det gäller att ta många bilder, då kanske några blir bra i varje fall. Jag sorterar bort minst hälften varje gång och ja, jag beskär ALLA bilder.

Fuskar ni grabbar :whip :rolleyes:!? Själv brukar jag inte beskära... brukar fuska med autocolor i photoshop 7 He he. :D

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
svJocke skrev:
Fuskar ni grabbar :whip :rolleyes:!? Själv brukar jag inte beskära... brukar fuska med autocolor i photoshop 7 He he. :D

Det är alltså vilken typ av fusk som används som avgör skillnaden mellan proffs amatörer ;)

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
svJocke skrev:

Det är bara Jesper som fuskar ;)
Bland alla mina bilder så har jag bara beskurit ett 10-tal. En del övrigt pysslande kan det däremot bli, bl.a. levels brukar jag använda.

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Kryptonit skrev:
Bland alla mina bilder så har jag bara beskurit ett 10-tal. En del övrigt pysslande kan det däremot bli, bl.a. levels brukar jag använda.

Personligen anser jag att ändra levels är en mycket grövre form av fusk :whip än beskärning, jag "bara" väljer ut vilken del av bilden jag vill visa :crash Om siktet är dåligt inställt så är det...

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kryptonit skrev:

Höll också på med levels och pulade förrut, men sen 7:an så är autocolor helt GULD! Har ni testat? Gör det, den fixar färgbalansen helt magiskt bra! Typ nån % blir fel balanserade. Så är det bara att köra batch på det. Det tråkiga är bara att man får slå return för varje bild för att välja kvalitet. Nån som vet hur man kommer förbi det?

Det är alltså vilken typ av fusk som används som avgör skillnaden mellan proffs amatörer

- Det kan man säga, själv trycker jag ctrl+chift+B, inte så proffsigt kanske :crash :rodnar

:) Jocke

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
svJocke skrev:
Höll också på med levels och pulade förrut, men sen 7:an så är autocolor helt GULD! Har ni testat? Gör det, den fixar färgbalansen helt magiskt bra! Typ nån % blir fel balanserade. Så är det bara att köra batch på det. Det tråkiga är bara att man får slå return för varje bild för att välja kvalitet. Nån som vet hur man kommer förbi det?

- Det kan man säga, själv trycker jag ctrl+chift+B, inte så proffsigt kanske :crash :rodnar

:) Jocke

Jag får kika på autocolor vid tillfälle...

Proffsen använder nog all form av "fusk". Meningen är ju att det ska se så fint ut som möjligt, så fusk är ok tycker jag.

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kryptonit skrev:
Jag får kika på autocolor vid tillfälle...

Proffsen använder nog all form av "fusk". Meningen är ju att det ska se så fint ut som möjligt, så fusk är ok tycker jag.
Håller med, så länge man återspeglar verkligheten.

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
svJocke skrev:
Det tråkiga är bara att man får slå return för varje bild för att välja kvalitet. Nån som vet hur man kommer förbi det?

Kan man inte spela in ett eget makro som fixar samma sak och sen köra batch? Måste testa...

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
jesper skrev:
Kan man inte spela in ett eget makro som fixar samma sak och sen köra batch? Måste testa...

Jepp. Jag gör det, men man måste svara på vilken kvalitet man vill ha. Har inte lyckats komma runt det. Men gör du det så måste du tala om det, för jag blir :mad: på det.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
De har ju supermega pixels skitbraiga digital kameror med massa filter å lattjo inställningar! :tummenupp :D

Glöm inte att de säkert har dubbla förstaschupphängningsförkopplare också. :fakta