Mynträknare på bank i sthlm

sky

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2010
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Tjena,

Sporthoj är ju kung på att hålla koll på allt. Jag har sparat på en jävla massa mynt och undrar om någon vet om någon mynträknare i centrala sthlm?

Helst handelsbanken då det är det jag har. :)

De flesta banker vill inte ta i en med tång när det kommer till mynt. Jag hade rekommenderat mynträknare på ICA Maxi och liknande ställen.

Gå till handelsbanken och hämta myntrör. Gå dit och väg och sätt in pengarna på kontot. Då slipper du avgifter även om det är trist att sitta och mata rör en hel kväll.

Tack, får väl bli att gå in på banken samt och sitta och pilla med dom där jävla rören.

Har inte sett någon sån där mynträknare på någon butik. typ coop forum osv.

Gå in på ett lokalt bankkontor och fråga vilket kontor som har en mynträknare. Jag växlade nyligen in ungefär 4000 kr i mynt jag samlat på mig på ett Nordea kontor här i stan.

Enligt artikeln nedan så har Handelsbanken inga mynträknare längre:

"Handelsbanken har gått ytterligare ett steg längre: Inget kontor har mynträknare. Dessutom kostar det alltid 2,50 kronor att lämna in ett pappersrör med växelmynt till Handelsbanken."

Vidare står det:

"Swedbank, Nordea och SEB har alla tagit bort mynträknare på de flesta kontor och har ingen statistik över var de kvarstående finns."

http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/allt-farre-myntmaskiner-pa-storbankernas-kontor

Skeppade in pengarna på handelsbanken på vasagatan. Fick trycka in pengarna i rör.

De vägrade dock ta emot 50-öringar. Jag förväntade mig inte få något för dom men de kunde ju fan tagit dom iaf. Nu blev det ju istället att man kastade dom i närmaste soptunna.

50 öringar tas emot av sveriges riksbank.

SEB kontoret vid sergels torg har såvitt jag vet mynträknare.

lycka till

Slängde in en påse mynt på seb i lkr. De räknade inte själva, utan skicka vidare någonstans. Dock kostade det ingenting så länge det skulle in på mitt eget konto.

Tips, dom kontor som har en räknare, ring dom innan du åker dit.
Båda Swedbankkontoren här i byn har räknare, men varenda jäkla gång jag kom dit var dom fulla. Personalen ville ej heller säga när dom tömdes, då det är ett externt väktarbolag som gör detta och den infon var pga rånrisk hemlig.

Men jag var välkommen att ringa till dom först för att kolla om det var fullt eller ej och det fungerade alldeles utmärkt :tummenupp

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back