ljungqvist86
Ny medlem
Hej,
Jag har funderat en del på detta med mc och hur långt cyklarna har gått!
T.ex jag har en Suzuki gsx750f -89 som precis har rullat över 7000 mil.
Om man nu kan jämföra 7000mil på en mc med 7000 mil på en bil så är det ju absolut inga mil alls speciellt inte på 20 år i trafik (!) . Om man delar 20 /7000 blir det ca 300 mil om året som hojjen rullat. Nu har den garanterat inte rullat exakt 300 mil varje år men det är något att utgå ifrån.
Räknar man med att en mc slits mer än vad en bilmotor gör pga av andra delar / hårdare körsätt / högre varv osv? eller är det samma som bilmotor bara att man anser att mc är "säsongsfordon" och därför gå mindre.
Jag menar fan.. Jävligt fränt om jag lyckas dra upp min Suzuki över 10 000 mil. Då snurrar mätaren ett varv vilket betyder att man ljuga och säga att den bara gått 1000 mil igen HAHA!
Nej skämt och sido... Tell me!
Jag har funderat en del på detta med mc och hur långt cyklarna har gått!
T.ex jag har en Suzuki gsx750f -89 som precis har rullat över 7000 mil.
Om man nu kan jämföra 7000mil på en mc med 7000 mil på en bil så är det ju absolut inga mil alls speciellt inte på 20 år i trafik (!) . Om man delar 20 /7000 blir det ca 300 mil om året som hojjen rullat. Nu har den garanterat inte rullat exakt 300 mil varje år men det är något att utgå ifrån.
Räknar man med att en mc slits mer än vad en bilmotor gör pga av andra delar / hårdare körsätt / högre varv osv? eller är det samma som bilmotor bara att man anser att mc är "säsongsfordon" och därför gå mindre.
Jag menar fan.. Jävligt fränt om jag lyckas dra upp min Suzuki över 10 000 mil. Då snurrar mätaren ett varv vilket betyder att man ljuga och säga att den bara gått 1000 mil igen HAHA!
Nej skämt och sido... Tell me!