Snackade med Mascot motor om kolvbyte i min YamahaDT125R, dom sa att man skulle kolla kolven 1000 mil.
Såg den dålig ut skulle man byta och om den såg fin ut så skulle man iaf byta till nya ringar.
Min har gått 900 mil snart...orkar man riva motorn när det funkar perfekt nu, eller finns det risker med att inte byta ringar?
Nån som har bytt på sin, mycket skillnad?
Och framför allt, hur ser man att dom är dåliga när det inte är som moppe ringar att det är vassa kanter på dom?
(eller blir det bara dålig spenst i dom?)
Mvh erik.
Såg den dålig ut skulle man byta och om den såg fin ut så skulle man iaf byta till nya ringar.
Min har gått 900 mil snart...orkar man riva motorn när det funkar perfekt nu, eller finns det risker med att inte byta ringar?
Nån som har bytt på sin, mycket skillnad?
Och framför allt, hur ser man att dom är dåliga när det inte är som moppe ringar att det är vassa kanter på dom?
(eller blir det bara dålig spenst i dom?)
Mvh erik.