När försvinner snön?

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Okej nu börjar jag tröttna. Det kommer ytterligare ett snöoväder till helgen över Sverige och då måste jag jobba ännu mera. :huvet

Nej jag sitter inte i en varm traktor och slappar, jag skottar manuellt, har jag tur så får jag använda en snöslunga.

Vist man tjänar massor med pengar, men vad ska jag ha dom till? Jag får ändå aldrig tid att mecka klart enduron så man kan ge sig ut i skogen. Och att jag vantrivs på mitt nuvarande jobb är ju bara en bonus...

Så finns de någonstans man kan läsa om hur vädret blir i mars? (grovt uppskattat, jag vet att det inte är en exakt vetenskap) Alltså jag skulle vilja veta hur länge snön kommer ligga kvar i Stockholms regionen. Till mitten av Mars? Slutet av Mars? Kanske till midsommar?

Försök att googla på ”väder, vår, 2010” så får man bara upp en massa bloggar :trött

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Den 26:e mars var det senaste jag hörde, då finns det fortfarande snöfläckar kvar här och där i nedre mellansverige men det kommer vara runt 5 plusgrader och strålande sol. Bara plocka fram hojen då. Men om du har enduro så har du väl isdäck? Då har du ju världens roligaste vinternöje att ägna dig åt.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Den 26:e mars var det senaste jag hörde, då finns det fortfarande snöfläckar kvar här och där i nedre mellansverige men det kommer vara runt 5 plusgrader och strålande sol. Bara plocka fram hojen då. Men om du har enduro så har du väl isdäck? Då har du ju världens roligaste vinternöje att ägna dig åt.

Precis, roligare än dubbdäck vintertid kan man nog fan inte ha.
Vi skottade upp 5 banor på en sjö, alla lite olika.
He ä ba å åk, sen kommer som sagt våren väldigt snart.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jämförande graf, inte precis där du bor bor, men hela jävla danmark lär ju bli snöfritt samtidigt. Imorrn ungefär.

tempgraf.JPG

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Du ska inte tro det blir sommar om ingen snart sätter fart, ja jag har ....ju tagit bort snön..

Det är bra att du gör en insats, skotta på :tummenupp

//Dafe

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Precis, roligare än dubbdäck vintertid kan man nog fan inte ha.
Vi skottade upp 5 banor på en sjö, alla lite olika.
He ä ba å åk, sen kommer som sagt våren väldigt snart.

Jag har enduro dubb så det är bara ut och åka om jag hade tid...

I morgon lär jag ha meckat klart med hojen men jag har fortfarande ingen tid att åka för jag ska skotta hela fakking helgen :huvet

Någon som har en bra lite mera avancerad meterolig sida på lager? Engelska är inget hinder.

Jämförande graf, inte precis där du bor bor, men hela jävla danmark lär ju bli snöfritt samtidigt. Imorrn ungefär.

tempgraf.JPG

I morgon kommer ungefär hela södra sverige vara täckt med ännumera snö enligt mig och SMHI.

Nä ja ä int bitter :mad:

Jag tjänar fett med pengar så snart ska jag tjöpa en fett skoda pick-up å pimpa. Då har jag åtminstonde ett håll att fylla med pengar. :tummenupp

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag har enduro dubb så det är bara ut och åka om jag hade tid...

I morgon lär jag ha meckat klart med hojen men jag har fortfarande ingen tid att åka för jag ska skotta hela fakking helgen :huvet

Någon som har en bra lite mera avancerad meterolig sida på lager? Engelska är inget hinder.

I morgon kommer ungefär hela södra sverige vara täckt med ännumera snö enligt mig och SMHI.

Nä ja ä int bitter :mad:

Jag tjänar fett med pengar så snart ska jag tjöpa en fett skoda pick-up å pimpa. Då har jag åtminstonde ett håll att fylla med pengar. :tummenupp
"Fet skoda pick-up o impa"?

Bara jag som känner att det blir fel där nånstans?

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Jag tycker också det börjar räcka med snö nu. Men snart kommer våren igen. :)

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Så jävla mycket lappmögel det har fallit ner denna vinter så ska man vara glad om det är borta till midsommar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Så jävla mycket lappmögel det har fallit ner denna vinter så ska man vara glad om det är borta till midsommar.
Ni har tydligen ganska mcyket har jag hört, vi har runt halvmetern, puder mest bara. Kommer det inge mer så tinar det här bort rätt så fort.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC