2hjul skrev:Hej
när komm det att det fick lov att ha max 11kw i en lätt mc![]()
tack för svar MVH Tomas![]()
Freerider88 skrev:Lagen är väl 9-10 år gammal tror jag...
Innan dess fick man ha 16kw på lätt mc, var det inte så?
Google...![]()
Oddjob skrev:Var det inte obegränsad effekt förr?
Eller originaleffekt iallafall?
Man fick ut lika mycket effekt som man får ut nu. Det var många 125or som hade en bra bit över 30hk då.Freerider88 skrev:Lär ju varit nedstrypta, eller??
Det är iofs 10 år sedan, hur mycket kräm fick man ut ur en 125 från tidiga 90-talet?
Freerider88 skrev:Lär ju varit nedstrypta, eller??
Det är iofs 10 år sedan, hur mycket kräm fick man ut ur en 125 från tidiga 90-talet?
Jezze_irsta skrev:för typ lääänge sedan så var det en viktbegränsning istället, 75 kg. Jag tror att den försvann någon gång på 70-talet, men frågan är om 11KW ersatte på en gång, eller om det fanns ytterligare något mellanting![]()
Viktbegränsning och sen fick man ha hur stor motor man ville, gissa om det var en avsaknad på bromsar?Jezze_irsta skrev:för typ lääänge sedan så var det en viktbegränsning istället, 75 kg. Jag tror att den försvann någon gång på 70-talet, men frågan är om 11KW ersatte på en gång, eller om det fanns ytterligare något mellanting![]()
Runt 1970 kom lagen om att en lätt mc får ha max 125 kubik, men det var ingen begränsning i effekt eller vikt. Tidigare fick en lätt mc ha hur mycket kubik som hellst, bara den inte vägde över 75 kilo. Husqvarna Silverpilen är en sån hoj. Nån gång i mitten av 90-talet kom begränsningen att en lätt mc får ha max 11kw.Jezze_irsta skrev:för typ lääänge sedan så var det en viktbegränsning istället, 75 kg. Jag tror att den försvann någon gång på 70-talet, men frågan är om 11KW ersatte på en gång, eller om det fanns ytterligare något mellanting![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |