När kommer våren?

Zebben

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
XT660X - YZ250
Idag så har det smält bort massor av snö och asfalten så svart och fin kikar fram igen utanför garaget.
Snart dags att börja torrbryta på allvar (jag ska bara köpe hojjen jag hittat) i alla garage runtom i landet.:tummenupp

I denna takten det smält de senaste två dagarna så är det faktist liiite hoppfullt igen.
Hoppas det håller i sig med nu så det inte blir sibirienvinter igen.

Hinner det bli någon hojmil i Mars? Vad gissar ni på?

Jag hoppas till nästa löning att det ska vara åkbart iaf. Hoppas.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Körbart till nästa lön? Nja, eventuellt fram tills i April tror jag. Här uppe är ju temperaturen fortfarande kring -30 strecket en del dagar + att det ligger ca 80cm snö överallt.

Men våren brukar komma med besked här uppe när den väl kommer.

Zebben

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Hoj
XT660X - YZ250
Häääärligt Jonny.

Det är ändå en viss känsla att sitta där och vänta på den allra första turen med en helt nyinförskaffad hoj och suget är sådär underbart.:banana

Jag tror att asfalten är någorlunda åkbar på det lite större vägnätet nånstans runt mitten/slutet Mars. Tror kanske är mer önsketänk egentligen då det stundar hojköp relativt snart.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
våren känns relativt nära.. har skottat mellan 12 och 19 idag.. taken och runt huset.. på måndag kommer en lastare och tar väck skiten..
på söndag är det premiär av WSBK.. säkraste vårtecknet av dom alla! =)

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag köper nog aldrig mer en hoj i början på vintern.
Snacka om jobbigt att vänta :huvet
Och det känns som det kliar mer och mer ju närmare våren man kommer :tuttar

Chev Chelios

Live a little
Gick med
3 Jan 2010
Hoj
Aprilia RSV4
Jag köper nog aldrig mer en hoj i början på vintern.
Snacka om jobbigt att vänta :huvet
Och det känns som det kliar mer och mer ju närmare våren man kommer :tuttar

Haha ja fy fan vad jag känner igen det, min har nu stått hemma i vardagsrummet sedan 14 Jan:huvet men jag börjar se ljuset nu:tummenupp

En fråga, hur snabbt brukar ni ta ut hojen efter snön har smält? det ligger ju en massa salt och skit kvar ändå:confused:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Inatt drömde jag att våren hade kommit. Jag gick genom den underbara allén vi har där jag bor, och förundrade mig över att snön försvunnit bara över en natt.

Jag är extremt dålig på att tyda drömmar, men torde väl inte detta tyda på att våren kommer komma fortare än väntat?

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Häääärligt Jonny.

Det är ändå en viss känsla att sitta där och vänta på den allra första turen med en helt nyinförskaffad hoj och suget är sådär underbart.:banana

Jag tror att asfalten är någorlunda åkbar på det lite större vägnätet nånstans runt mitten/slutet Mars. Tror kanske är mer önsketänk egentligen då det stundar hojköp relativt snart.

Jo visst är det!! fast dom skulle fixa lite på den så jag får hämta den om några veckor:) nu är det bara att planera sommarens resa ner till Italien:tummenupp

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Räkningen på försäkringen damp ner i brevlådan idag, ett riktigt vårtecken men av mindre trevlig sort. Blev bjuden påpå en redigt höjd premie också, bara för att göra det ännu värre.

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
I morgon

kommer våren för då ska jag ut å köra :yoparty Ska bara skotta undan lite snö så jag kommer fram till vägen hehe, sen blir det åka :banana

Gäller att passa på eftersom det antagligen kommer en snöstorm till innan det blir vår :)

Har dessutom fått mina Tank Tredz, så nu slipper jag knipa så förbannat :gnissla

j0nkan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ER6n -09
Det har varit varmgrader här i norrland nu, så det borde inte stå på förens snön börjar tyna bort. Förhoppningsvis blir det tillräckligt bart för att köra lite i början av April :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring