När registreras årsinkomsten ?

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Hej.

Jag undrar,när man deklarerat för 2010 som jag gjort elektroniskt utan några avdrag och så.

När registreras 2010 årsinkomst i alla system,banker Upplysningscentralen ( UC ) osv då ?

Är det när skatteverket skickar ut slutskattebeskedet som alla system uppdateras med dom nya uppgifterna el när sker detta ?

Anledningen att jag frågar är att jag funderar på att köpa hus och ska givetvis ta bolån för detta och jag höjde min årsinkomst med 250.000 förra året jämfört med föregående år ( 2009 ) men vill då veta när dom nya uppgifterna är lagrade i UC,banker osv.

Tacksam för svar

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Det du deklarerar för nu 2010 är ju din inkomst 2009. Tror din inkomst för 2008 kommer vara i dom flesta register detta år..

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Det du deklarerar för nu 2010 är ju din inkomst 2009. Tror din inkomst för 2008 kommer vara i dom flesta register detta år..

ahh sorry menade årsinkomsten för förra året när detta kommer bli registerfört ?

för det borde ju vara bokfört/registerlagrat när skatteverket slutfört deklarationen men frågan är när detta händer.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
ahh sorry menade årsinkomsten för förra året när detta kommer bli registerfört ?

för det borde ju vara bokfört/registerlagrat när skatteverket slutfört deklarationen men frågan är när detta händer.

Vet inte men i alla "listor" jag sett för iår så är det 2008 års inkomst, tror inte du får 2009 års inkomst "listförd" förens nästa år tyvärr..

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Vet inte men i alla "listor" jag sett för iår så är det 2008 års inkomst, tror inte du får 2009 års inkomst "listförd" förens nästa år tyvärr..

Spelar ingen roll, banken tar helt enkelt telnr till lönekontoret och kollar om dom vill.
Du söker alltid lån med de förutsättningar du har idag, inte för ett år sen, mindre krediter som kollas hos UC, DoB eller liknande går på senaste deklarerade inkomst.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Ta med deklarationsblanketten till banken när du söker lån borde fungera.

Edit: Iofs så kan de kika på de uppgifterna på annat sätt, de söker i någon databas.

Turbo_Porse

Porsche
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1 2007 blackdevil
Angående inkomst!

Din inkomst kommer att reggas efter midsommar 2010! Än så länge kommer dom ha din inkomst ifrån 2008.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Det beror på när din deklaration har blivit godkänd.
Om du deklarerar på nätet och den inte blir träffat så borde din inkomst beslutregistreras innan midsommar.

Sedan när det kommer andra system tillhanda s.a.s beror väl lite på hur banker och andra uppdaterar.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Du behöver inte ha uppdaterat med din nya lön, det går ordna med någon annan form av verifikation som styrker ditt påstående. Ibland behövs inte ens det...

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
I slutet mot februari, början av mars, kan man kolla rätt exakt vad du tjänade året innan. Så, nu, kan jag se exakt vad du tjänade förra året. Redan i mars kan man se detta.

Jobbar på Kronofogden, så eventuellt har vi tidigare koll på sådant än andra register.

//N

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
I slutet mot februari, början av mars, kan man kolla rätt exakt vad du tjänade året innan. Så, nu, kan jag se exakt vad du tjänade förra året. Redan i mars kan man se detta.

Jobbar på Kronofogden, så eventuellt har vi tidigare koll på sådant än andra register.

//N

Nja, sanning med modifikation det är ej de slutliga siffrorna utan de som arbetsgivarna har lämnat in till oss.

Jobbar (nåja tjänstledig) på Skatteverket så liiite koll har jag (hoppas jag):tuttar

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
*burr*

Både fogden och skattmasen är på sh....jag som tänkte nämna något om svart...:gnissla

Stekar`n

Team No control
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
hojlös men letar...
*burr*

Både fogden och skattmasen är på sh....jag som tänkte nämna något om svart...:gnissla

Hahaha.....kan bara hålla med , men å andra sidan kanske man kan få lite insider info om vissa saker :D

ps. skjukskriven i Norge/jobbar vitt i Sverige + svart i Norge...hmmm...hängde nån med ?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept