När ska folk lära sej skillnaden på mitt och ditt?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
OT: Inga hojar inblandade, "bara" en båt.

Pappa och lillasyster är nu ute och kör land och rike runt med båten på trailer efter bilen och sjösätter lite varstans i landet för att få prova på nya vatten. Han ringde precis och berättade hur det går i det "fria". Dom hade stannat i gränna och köpt polkagrisar samt spelat minigolf och haft det allmänt trevligt, sedan hade han hade parkerat för att sova, då hade han hakat loss båttrailern för att kunna parkera och sedan ställa trailern 2 platser bort då det var ont om p-platser.

Sen gick det kanske 2-3h och då kom det en BMW och ur den hoppar det ut 4st snorisar(samtliga av utländsk härkomst). Sen dröjer det inte mer än 15min så kommer det en till BMW till och ur den hoppar 2st äldre herrar (troligen föräldrar) sen börjar dom nosa kring båten, Och då anade farsan det värsta (att dom ville "låna" båten) och hoppade då upp i båten och låtsades göra något. Då försvann personerna lika fort som dom hade kommit. Om dom ville kolla någon kostruktion eller bara var allmänt intresserade av båtar så hade dom ju ställt en massa frågor och inte stuckit, eller?
Jobbigt att man inte ska få ha sina saker ifred :(

Båten är en äldre offshore båt med 175hk och tydligen ganska stöldbegärlig. Men nu sitter det ett lås över handtaget för låsmeckaniken för att få bort trailern från bilen samt att den är fastkedjad i bilens dragkrok så dom inte kan flytta vagnen utan att höras.

Last edited:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Sånt här är grymt tråkigt. Man blir bara så trött.... :(

Gott att fadern var vaksam

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Hojta till nästa gång dom åker iväg så lånar jag ut en puffra, för ingen saknar väl ett par döda småtjuvar?. :D

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Folk kommer aldrig lära sig vad som är mitt eller ditt.

Sen har vi väldigt konstiga lagar och det känns mest som dom som blir dömda får köra ner handen i en tombolahink och dra lotten för se sin dom. Rena lottdragningen på straffen så att säga.

Det tråkiga är att man inte får skydda sitt egna på bra sätt heller. För skadar sig tjuven så kan man få betala skadestånd och själv bli straffad.

Vilken värld vi lever i, men så tar man sig en tur på hojen och sen har man sinnesfrid igen :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...