Eftersom jag kört mest av alla denna sommar
tänkte jag ge mig in i debatten. (
kanske i mil räknat om resan till och från tävling får ingå
)
Jag tror inte att det handlar så mycket om vardag eller helgdag, alla har av olika orsaker svårt att komma ifrån vilket som. Ibland passar det & ibland inte. Jag tror mer att det handlar om intressanta resmål och att köra dom planerade körningarna, även om antalet är lågt. Hur många körningar förutom resan till Skellefteå har varit genomförda denna sommar ?
Visst, inte är det väl så kul om det dyker upp fem pers när man har planerat att åka till något ställe. Men istället för att inte åka, åk.
Nästa gång kanske fler kommer för man ser/hör att det blev en körning iaf. Anta att en relativt ny medlem, eller en medlem som inte har samma möjligheter alla gånger. Kommer till klubben för en planerad körning. Då kan man ju inte bara ställa in, hur stor är chansen att den/dom personerna kommer nästa gång, noll om ni frågar mig.
Jag tycker också att Christer har en point i att körningarna ska ha en ansvarig person. På så sätt borde ovanstående kunna undvikas. Vi kan inte som klubb skicka ut till medlemmarna att vi planerar att åka hit och dit, och sedan vinka av det hela för att "någon" tycker att det kom för få. Eller att man kommer till klubben med en förhoppning att det är körning, men man står där själv på asfalsplanen utan ansvarig person som styr upp det hela.
Sedan måste jag nog också få ha lite kritik över hur vi använder oss av detta forum vid dessa tillfällen. Vi kan inte använda forumet till att ställa in planerad körningar. Hur kan vi vara säkra på att ALLA våra medlemmar som får månadsutskick hem i brevlådan, ska in på detta forum för att kolla om hur många som kommer, det håller inte.
Tyvärr så gör jag likadant själv, så jag är inte bättre än någon annan som är här inne. Men istället för att trä på sig skinnstället för att fara ut och köra med medlemmarna, eller iaf kolla om det blir någon körning. Så kollar man här först för att se om "kompisarna" ska ut eller om man partat kvällen innan och bestämmt sig för att ligga kvar i sängen. Är det då tillräckligt många som skrivit att man inte kan komma, så har man den förutsatt meningen att då var ju alla mina "kompisar" hemma. Och så lägger man tillbaka hjälmen på hyllan. Tyvärr så tror jag att många gånger blir det så för dom/vi som använder detta forum ofta.
Ta bara en sådan enkel sak som att denna fråga om våra körningar ligger på detta forum och inte i ett utskick eller på våran hemsida. Vad förväntar vi oss egentligen att få för svar. Det kan inte vara så många procent av våra medlemmar som är inne här och läser dessa trådar hela tiden (vissa har ju inget annat för sig, inkl mig själv
). Vi får max åsikter från 5% av vårat totala medlemsantal på detta sätt.
Johan