När ska vi köra (VIKTIGT!) ?????

Vilken dag ska vi ordna körning?

• Antal röstningar
    0

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag har funderat en del på det här med klubbens körningar. I år har det varit ganska få som kommit på de några lördagskörningarna som vi ordnat. Däremot igår (torsdag) när vi for iväg till Skellefteå på räkmacketuren kom det många.

Borde vi helt enkelt ha en fast kördag någon vardag varje vecka istället?
Säg att vi tex körde varje tisdag och vi blev ett gäng ansvariga som tog varsin tisdag och planerade rutt mm. Jag vet (av egen erfarenhet :tungan ) att det ofta är fest på fredag och då är det ingen av bakfyllona som orkar stiga upp för att fara iväg på en körning på lördagmorgon/dag. Många andra är också upptagna med annat på helgen.

Nu har vi redan planerat årets höst men rösta och tyck till här så vet vi hur vi ska göra nästa år :tummenupp

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Det kan kanske vara svårt att lägga lite längre turer på veckodagarna, men annars kan det nog vara bra med lite mer turer mitt i veckan då kanske fler är hemma.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tl1000s skrev:
Det kan kanske vara svårt att lägga lite längre turer på veckodagarna, men annars kan det nog vara bra med lite mer turer mitt i veckan då kanske fler är hemma.

Ja det ena utesluter förståss inte det andra. Vill vi ha nån längre tur så får det väl bli på helgen men annars en kortare (organiserad) körning varje vecka var min fundering...fast jag vet inte hur ni andra vill ha det så...

...rösta nu allihopa!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Kan ju va trevligt med en fast dag i veckan, eller varannan om det blir brist på resmål. Då är det lättare att hålla reda på när vi ska åka. Vart vi åker är ju inte alltid det viktigaste. Dom längre turerna kan vi fortsätta ha på helgerna, om det finns intresse.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
på torsdag den 19:e far vi iaf till motormuseet i Vännäs.

dom har öppet till 20.00

Tibax till tråden.
som det har sett ut i år (för mig)((gäller många andra åxå har jag förstått))
så har jag INTE varit med på något som planerats i förväg(men har följt med på några kvälls turer)

pejon

Back to basic
Gick med
9 May 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
obruT skrev:

dom har öppet till 20.00

Tibax till tråden.
som det har sett ut i år (för mig)((gäller många andra åxå har jag förstått))
så har jag INTE varit med på något som planerats i förväg(men har följt med på några kvälls turer)

När åker ni, och varifrån? :)

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Jag tycker det är roligast om vi åker på helgerna så det blir lite roliga resmål man kan åka till.
Om vi åker mer kvällskörningar så blir vi nog fort less på att vi inte kommer så långt från umeå.
Räkmackan i ske-å är väll i längsta laget för en kvällskörning kanske?? Men ack så rolig.. synd bara att jag inte kunde va med i år. :4skrika

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag har sällan/aldrig tid att följa med på någon tur under helgerna men en körning varje vecka vore perfekt. Sedan behöver man ju inget uttalat mål att köra emot det är ju ändå körning i sig som är viktigast, eller...
En glidtur längs Kullavägen och ett varv genom stan räcker för mig. Sedan kan det ju vara kul att visa sig på stan så att vanligt folk inte tror att det bara finns gynekologstolar och andra fransförsedda hojar med förare som inte vågar släppa vänster hand för att hälsa i denna stad... :död

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Enda kruxet som jag ser med körning på veckorna är att , spec under höstkanten, det blir väldigt fort mörkt och KALLT!! Annars tror jag uppslutningen kan bli nog så bra på en tis el tors.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RJ skrev:
Jag har sällan/aldrig tid att följa med på någon tur under helgerna men en körning varje vecka vore perfekt. Sedan behöver man ju inget uttalat mål att köra emot det är ju ändå körning i sig som är viktigast, eller...
En glidtur längs Kullavägen och ett varv genom stan räcker för mig. Sedan kan det ju vara kul att visa sig på stan så att vanligt folk inte tror att det bara finns gynekologstolar och andra fransförsedda hojar med förare som inte vågar släppa vänster hand för att hälsa i denna stad... :död

Jag tycker att det ska vara nån som håller i körningen och på förhand bestämt nån lagom körväg. Då slipper vi stå och fundera en halvtimme på vart vi ska åka...det är bara att ha en fast tid och sedan fara. Jag är i princip övertygad om att en fast kördag i veckan skulle dra 1000% mer folk (även mer nytt folk) än helgkörningarna.

Fast som jag skrev innan. Det är inget som hindrar att vi har nån längre lördagstur ibland men kanske inte lika ofta som nu.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Eftersom jag kört mest av alla denna sommar :hihi :tomten :hihi :tomten tänkte jag ge mig in i debatten. ( :banana kanske i mil räknat om resan till och från tävling får ingå :banana )

Jag tror inte att det handlar så mycket om vardag eller helgdag, alla har av olika orsaker svårt att komma ifrån vilket som. Ibland passar det & ibland inte. Jag tror mer att det handlar om intressanta resmål och att köra dom planerade körningarna, även om antalet är lågt. Hur många körningar förutom resan till Skellefteå har varit genomförda denna sommar ?
Visst, inte är det väl så kul om det dyker upp fem pers när man har planerat att åka till något ställe. Men istället för att inte åka, åk.
Nästa gång kanske fler kommer för man ser/hör att det blev en körning iaf. Anta att en relativt ny medlem, eller en medlem som inte har samma möjligheter alla gånger. Kommer till klubben för en planerad körning. Då kan man ju inte bara ställa in, hur stor är chansen att den/dom personerna kommer nästa gång, noll om ni frågar mig.

Jag tycker också att Christer har en point i att körningarna ska ha en ansvarig person. På så sätt borde ovanstående kunna undvikas. Vi kan inte som klubb skicka ut till medlemmarna att vi planerar att åka hit och dit, och sedan vinka av det hela för att "någon" tycker att det kom för få. Eller att man kommer till klubben med en förhoppning att det är körning, men man står där själv på asfalsplanen utan ansvarig person som styr upp det hela.

Sedan måste jag nog också få ha lite kritik över hur vi använder oss av detta forum vid dessa tillfällen. Vi kan inte använda forumet till att ställa in planerad körningar. Hur kan vi vara säkra på att ALLA våra medlemmar som får månadsutskick hem i brevlådan, ska in på detta forum för att kolla om hur många som kommer, det håller inte.
Tyvärr så gör jag likadant själv, så jag är inte bättre än någon annan som är här inne. Men istället för att trä på sig skinnstället för att fara ut och köra med medlemmarna, eller iaf kolla om det blir någon körning. Så kollar man här först för att se om "kompisarna" ska ut eller om man partat kvällen innan och bestämmt sig för att ligga kvar i sängen. Är det då tillräckligt många som skrivit att man inte kan komma, så har man den förutsatt meningen att då var ju alla mina "kompisar" hemma. Och så lägger man tillbaka hjälmen på hyllan. Tyvärr så tror jag att många gånger blir det så för dom/vi som använder detta forum ofta.

Ta bara en sådan enkel sak som att denna fråga om våra körningar ligger på detta forum och inte i ett utskick eller på våran hemsida. Vad förväntar vi oss egentligen att få för svar. Det kan inte vara så många procent av våra medlemmar som är inne här och läser dessa trådar hela tiden (vissa har ju inget annat för sig, inkl mig själv :tungan). Vi får max åsikter från 5% av vårat totala medlemsantal på detta sätt.

Johan

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Ähh skippa sista Red Bull drinkarna och åk på helgerna, prioriterar man flaskan före hojen så är det väl ganska enkelt, antingen har man kört sig less i sommar eller gillar fyllan bättre.

Håller med Johan, man kan säkert räkna på en möjligen 1½ hand, hur många som är inne o kollar av SH hela tiden :fakta ( inkl mig :tungan ).

Återigen till detta med veckokörningarna, skrev tidigare att det kanske skulle dra nog så mycket folk på veckorna mot helg, testa och se hur många som vill ut o åka när tempen visar 8-12 grader, det börjar skymma fram mot 19.....
Tror att i slutändan så handlar det om att folk är för bekväma eller helt enkelt prioriterar annat, oavsett veckodag (min teori :tungan )

/Leffe

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
pejon skrev:
När åker ni, och varifrån? :)

avfärd 18.00 från UMCC klubblokal

har satt upp ett papper inne på anslagstavlan.
(reklam blad för museet)

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
obruT skrev:

dom har öppet till 20.00

fan det hade jag ju tänkt följa med på men befinner mig tyvärr i ett av våra skandinaviska grannland just då och är knappast nykter :D

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum