nära döden.

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6
jag har nog varit med om en nära döden upplevelse.
framhjulet släppte i en kurva mot bilen som jag mötte. och de gick ju inte långsamt om jag säger så. på något sätt fick jag upp hojen igen. Men jag lovar.. jag såg mitt liv passera förbi. jag tog det ganska lungt hem sen.:gnissla

någon som har varit med om liknande?

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Usch då! lät ingen vidare! Hur mycket la du ner i kurvan? De har väl hänt nån gång men aldrig i en kurva, dock inte med min gixxer! tur att de gick bra med dig :pannkyss

Däremot har jag haft andra nära döden upplevelser :huvet

Last edited:

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6
Usch då! lät ingen vidare! Hur mycket la du ner i kurvan? De har väl hänt nån gång men aldrig i en kurva, dock inte med min gixxer! tur att de gick bra med dig :pannkyss

Däremot har jag haft andra nära döden upplevelser :huvet

jag låg ner ordentligt i kurvan.. men allt gick så fort så fattade inte riktigt hur jag fick upp hojen överhuvudtaget. kändes som att gud va där och puttade upp mig eller nåt.. haha ! för nu när jag tänker på det i efterhand känns det som att det är omöjligt å få upp hojen med tanke på hur långt ner jag låg.:va

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
jag lyckades få till en sladd på rullgrus i en kurva med massa träd vid sidan av vägen, gick inte heller speciellt långsamt, tur att man slapp göra en highsider och knyta fast sig själv runt en gran...
men det känns som det står rättså slätt mot din incident :rolleyes:

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
:skrämd Adrenalinet på max kan jag tänka mig. Skönt att det gick så bra som det gjorde. :)

Har själv låst framhjulet en gång när jag bromsade för hårt med en hoj jag provade. Då gick det iof rakt fram men det kändes nästan som jag låg ner på backen men han sätta ner foten och få upp hojen på nått konstigt vänster. Var några som kollade på och sa att det såg helt overkligt ut... ibland ska man ha turen på sin sida.

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Senast hjärtat slog en dubbelvolt var vägen mellan skultuna och salavägen,
hela sträckan var fin förutom en kurva någonstans på mitten av sträckan..
Där var det en hel del grus och jag kände att BÅDA hjulen släppte. Hade det varit längre grusparti så hade jag vurpat in bland träd och stenar.

Har varit med om några riktigt farliga situationer men inga med just mötande bilar, det är bara att tacka att man lever och försöka lära sig något.

Bilar har stått för dom värsta händelserna, bl.a en bil som tvärnitar framför mig och ska göra en U-sväng över refugområde när jag förbereder omkörning.. då var jag helt inställd på att få en flygtur över bilen, träffade bilens bakhjul så navkapseln sprack och jag var tvungen att rikta gaffeln.

Har hänt 3 gånger att bilar som ska göra vänstersväng ut på vägen jag åker på bara kör ut framför mig även fast båda har ögonkontakt hela tiden, helt sjukt. Så lita ALDRIG på en bilist..

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6
Senast hjärtat slog en dubbelvolt var vägen mellan skultuna och salavägen,
hela sträckan var fin förutom en kurva någonstans på mitten av sträckan..
Där var det en hel del grus och jag kände att BÅDA hjulen släppte. Hade det varit längre grusparti så hade jag vurpat in bland träd och stenar.

Har varit med om några riktigt farliga situationer men inga med just mötande bilar, det är bara att tacka att man lever och försöka lära sig något.

Bilar har stått för dom värsta händelserna, bl.a en bil som tvärnitar framför mig och ska göra en U-sväng över refugområde när jag förbereder omkörning.. då var jag helt inställd på att få en flygtur över bilen, träffade bilens bakhjul så navkapseln sprack och jag var tvungen att rikta gaffeln.

Har hänt 3 gånger att bilar som ska göra vänstersväng ut på vägen jag åker på bara kör ut framför mig även fast båda har ögonkontakt hela tiden, helt

sjukt. Så lita ALDRIG på en bilist..

jag är faktiskt mer orolig för alla idioter runtomkring. jag har den inställningen att "ingen ser mig" inte värt å chansa helt enkelt. :rolleyes:

:skrämd Adrenalinet på max kan jag tänka mig. Skönt att det gick så bra som det gjorde. :)

Har själv låst framhjulet en gång när jag bromsade för hårt med en hoj jag provade. Då gick det iof rakt fram men det kändes nästan som jag låg ner på backen men han sätta ner foten och få upp hojen på nått konstigt vänster. Var några som kollade på och sa att det såg helt overkligt ut... ibland ska man ha turen på sin sida.

jepp, va tvungen å stanna en stund och låta hjärtat slå normal takt igen.
de va cm från den mötande bilen verkligen. ja, de är samma sak här. egentligen så borde det vara fysiskt omöjlig att klara av en sån grej utan att köra omkull. men på något sätt fixade jag det.:gnissla

jag lyckades få till en sladd på rullgrus i en kurva med massa träd vid sidan av vägen, gick inte heller speciellt långsamt, tur att man slapp göra en highsider och knyta fast sig själv runt en gran...
men det känns som det står rättså slätt mot din incident :rolleyes:

haha, nej precis.. alla incidenter är hemska då man verkligen hinner tänka "nu kommer det här gå åt helvete.."

Last edited:

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Honda CB1000RA -16
Shit vilken tur att det inte gick illa för dig... det är läbbigt när man råkar ut för en sån upplevelse, rullgrus har man ju råkat ut för och känt att hojen flyttat sig i sidleds och man hinner tänka *shit nu är det kört*, men som tur är har inget hänt ännu, Peppar peppar...

Det var ingen sån här variant du gjorde då?
[YOUTUBE-ID]aFEIXk8z0U4[/YOUTUBE-ID] isf väldigt snyggt jobbat :D

Last edited:

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6
Shit vilken tur att det inte gick illa för dig... det är läbbigt när man råkar ut för en sån upplevelse, rullgrus har man ju råkat ut för och känt att hojen flyttat sig i sidleds och man hinner tänka *shit nu är det kört*, men som tur är har inget hänt ännu, Peppar peppar...

Det var ingen sån här variant du gjorde då?
[YOUTUBE-ID]aFEIXk8z0U4[/YOUTUBE-ID] isf väldigt snyggt jobbat :D

precis.. jo det var nå liknande. änglarvakt har man iallafall. :D

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
jag låg ner ordentligt i kurvan.. men allt gick så fort så fattade inte riktigt hur jag fick upp hojen överhuvudtaget. kändes som att gud va där och puttade upp mig eller nåt.. haha ! för nu när jag tänker på det i efterhand känns det som att det är omöjligt å få upp hojen med tanke på hur långt ner jag låg.:va

Änglavakt verkligen! ibland måste man ha lite tur i oturen :tummenupp hoppas du slipper va med om de fler ggr

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Tyvärr så är det väl bara att inse att man varit nära att dö många ggr...

En gång var jag ruskigt nära att bli av med huvudet när jag åkte en kurvig, smal väg o kom in i en kraftig vänsterkurva där jag plötsligt fick möte av en SL-buss som kommit in i min fil.... :skrämd

En annan gång strök jag ett rådjur i ca xxx km/h. Jag låg i vänsterfilen o upptäckte att rådjuret kom in från vägkanten på höger sida. Insåg att jag aldrig skulle hinna bromsa mig ur det så jag chansade på att djuret skulle fortsätta inåt vägbanan och bytte fil istället. Det var riktigt nära.

Med bil fick jag på vintern släpp i en högerkurva med framhjulsdrivet vid möte med buss...men som tur är drog jag instinktivt i handbromsen o hann ur hans fil precis innan mötet...

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Små släpp och några "-Oj fan,-Oopss, det var nära.." har man tänkt inne i hjälmen några ggr, och det kan ha varit allt från att man bromsat sent in i en kurva, bilar som sneddat för mycket på vägen emot en, eller att bilar dykt upp snabbare än man anat i kurvor och ofta på ens egen planhalva och det blivit Aha upplevelser.

De flesta ggr har nog ändå berott på annan trafik än mig själv, eller när man kört lite för hårt/fel på banan.

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6
jaha.. efter ikväll har jag lurat döden två gånger de senaste veckorna.
rullgrus i en kurva.. Lisa ville till höger, hojen rakt fram.. fick iallafall stopp på hojen.. men så "bra" som jag når ner på hojen tippar såklart hojen åt höger.. när jag står STILLA! vägen lutade, ookej?! så nådde inte ner med höger foten. lägger iallafall ner hojen lite snyggt och försiktigt sådär.:D så nu har jag invigt r6:an också.. :tummenupp dags å lugna ner sig kanske? :yoparty

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Å fy tusan... Skönt att det gick i såpass sansad fart att det gick att reda ut, plast är bara pynt. :näsblod

Ta det varligt, det är tunnsått med damer på hoj, och det lättar upp bland alla testosterondrypande hannar. :tummenupp

/J - tog en vrång-runda Barkarö-Rytterne-Strömsholm-252:an efter grillningen, Millen går bra.. :yoparty

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
Yamaha R6
Å fy tusan... Skönt att det gick i såpass sansad fart att det gick att reda ut, plast är bara pynt. :näsblod

Ta det varligt, det är tunnsått med damer på hoj, och det lättar upp bland alla testosterondrypande hannar. :tummenupp

/J - tog en vrång-runda Barkarö-Rytterne-Strömsholm-252:an efter grillningen, Millen går bra.. :yoparty

jotack jag har mörkt det ;) a, det vart knappt en repa på den.. ett pyttelitet märke bara.. la ner den försiktigt mellan benen när jag insåg att det va kört. haha

vääärsta nerlägget...

ja gud.. jag bara kastade ner den i backen.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...