Nästa olycka...

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Här sitter man och läser om folk som kör av vägen och tillochmed mister livet. Det är oerhört obehagligt att läsa och man får verkligen kalla kårar av att läsa sådant. På något sätt så känns det samtidigt avlägset, det ständiga "dom, men inte jag"-tankarna cirkulerar ju ofrivilligt.

Idag fick jag erfara hemskheten med ännu en olycka. Dock inte jag utan en av mina närmsta, min lillebror.
Glad och upprymd av att det nu äntligen är vår så kör han med sin moppe till några polare. Eftersom han även har legat i de senaste veckorna, med att öva bakhjulsåka på sin fina scooter så vill han ju visa sina framsteg för polarna.
Den fina wheelien blir hög, lång och stabil. Det kan inte bli bättre. Men så var det ju det där med landningen. Han landar aldeles för sent och kommer in på det förbannade rullgruset. Så farten går inte att få ner speciellt mycket.
Han synar en tegelvägg i ca 30km/h.
Den kraftiga alufälgen krossas som glas, framgaffeln trycks bakåt.

Han själv krossar knäskålen i 7 bitar och får en fraktur i handen + blåmärken. :(
Tacka gud för att hjälmen satt där den skulle och framförallt att den var knäppt.

Vad ska man säga. Nu måste han "fixera" knäskålen och säkert åka rullstol i ett antal veckor. Sen så kommer ju all rehab på det.
Ucsh säger jag bara, hoppas att allt går fort och bra.

Ta det lugnt och använd era skydd! För alla dessa trådar är så tråkiga att läsa, och det ska inte behöva finnas någon som kommer till skada!

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Ajfan,, låter inte bra...

aldrig kul att bli skadad, och knän är ett av de värre ställena och pajja, (har inget funkarande vänsterknä)

Hälsa till den skadade!

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
God Bless The Hjälm....

Var glad det inte var pannbenet han krossade :gnissla

Men knäna är inget kul att sabba heller..

aja, han får krya på sej :)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
cool_adde skrev:
Här sitter man och läser om folk som kör av vägen och tillochmed mister livet. Det är oerhört obehagligt att läsa och man får verkligen kalla kårar av att läsa sådant. På något sätt så känns det samtidigt avlägset, det ständiga "dom, men inte jag"-tankarna cirkulerar ju ofrivilligt.

Idag fick jag erfara hemskheten med ännu en olycka. Dock inte jag utan en av mina närmsta, min lillebror.
Glad och upprymd av att det nu äntligen är vår så kör han med sin moppe till några polare. Eftersom han även har legat i de senaste veckorna, med att öva bakhjulsåka på sin fina scooter så vill han ju visa sina framsteg för polarna.
Den fina wheelien blir hög, lång och stabil. Det kan inte bli bättre. Men så var det ju det där med landningen. Han landar aldeles för sent och kommer in på det förbannade rullgruset. Så farten går inte att få ner speciellt mycket.
Han synar en tegelvägg i ca 30km/h.
Den kraftiga alufälgen krossas som glas, framgaffeln trycks bakåt.

Han själv krossar knäskålen i 7 bitar och får en fraktur i handen + blåmärken. :(
Tacka gud för att hjälmen satt där den skulle och framförallt att den var knäppt.

Vad ska man säga. Nu måste han "fixera" knäskålen och säkert åka rullstol i ett antal veckor. Sen så kommer ju all rehab på det.
Ucsh säger jag bara, hoppas att allt går fort och bra.

Ta det lugnt och använd era skydd! För alla dessa trådar är så tråkiga att läsa, och det ska inte behöva finnas någon som kommer till skada!
Hälsa din bror o krya på sig, och hälsa han oxo om riskerna och att det oftast bara är turen som räddar en vid en olycka, han kunde landat olyckligt och brytit ryggen eller nacken, ja vad som helst kan egentligen hända när det gäller olyckor.

R

cool_adde

Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Hälsningarna ska framföras så fort han vaknar efter operation. Tack allihopa!

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Inte alls kul! Hälsa krya på dig från SH! Sen ska ha npg ha lite kred för att han får upp en scooter moped på bakslangen! Men den kanske e "lite" trimmad? :)

cool_adde

Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
bara nätt trimmad med överportad 70cc, 17,5mm fugge och speciell variator som är byggd för att få hög effekt där man ska slanga upp den. Dessutom har han någon brutal koppling som hugger hårdare än Arnold. Uppmätt hastighet med bil efter är 100km/h, gasar ifrån bilen i acc. ibörjan iaf.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Hoppas han kryar på sig snart. Är väl tyvärr mer regel än undantag att hjälm är enda skyddet när man åker moppe.

cool_adde

Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
här kommer lite uppdatering

1. knät
2. fälgbana
3. fälgeker

Bifogat

• P4180012 (Medium).JPG
    P4180012 (Medium).JPG
    20.6 KB · Visningar: 59
  • P4180001 (Medium).JPG
    P4180001 (Medium).JPG
    66 KB · Visningar: 67
  • P4180002 (Medium).JPG
    P4180002 (Medium).JPG
    48.4 KB · Visningar: 48

asdffdsa

ABOOBOO!
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
Spark
Aj fan

Antingen måste din bror ha haft en fruktansvärd otur i oturen, eller så tog du i i underkant när du skrev 30 km/h. Gjorde ungefär samma sak på min moppetid, men kom undan med skum framgaffel och lite blåmärken :3freak . Aja, han får krya på sig! :tummenupp

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Själv råkade jag slita av senan på framsidan av knäet bara genom att lyfta en moped upp för en trappa...
"böj på knäna och inte på ryggen" hade jag lärt mig...

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha