Nästan påkörd idag!!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Fy *** vilka ***** :tomten det finns i trafiken!!

Tog en runda idag på några mil och när jag kom till Vallentuna så drog jag en poserrunda genom centrum... Ligger bakom två st bilar på en av de "större" vägarna där. Till vänter så kommer det en anslutande mindre väg och i korsningen finns både fartgupp och refuger...

Jag och bilarna åker på raktfram och från vänster kommer en bil som ska svänga vänster, han verkar se oss och han stannar till för att släppa förbi bilarna och mig, men helt plötsligt när jag ligger nästan jämnsides så KÖR HAN UT!!
Som om jag inte ens fanns där! :kocko För att undvika kollision så svänger jag å sidan så snabbt mina superkrafter klarar av och jag lyckas med nöp och näppe snirkla mig förbi stolpar, fartgupp och en tillsynes mycket hård framskärm på biljävlen!

När jag kommit förbi så vänder jag mig om blänger på han och gör :kocko
Offret i bilen titter försskräckt på mig genom rutan och höjer händerna i en "It wasn't me/sry" gest.

Kan inte fatta hur man INTE kan se en! Dagsljus och jag ligger bakom med bra avstånd till bilerna framför!

Så, nu får ni skriva vafan ni vill, men jag har iaf avreagerat mig nu! :4skrika

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jag var så jävla choackad just då, men sen kom jag på att jag skulle gjort det!

Nu har jag verkligen insett att det finns riktiga jävla ärkepuckon på vägarna, mitt körsätt kommer nog att förändras i tätorter hädanefter...

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
idag när vi vart på edge games så åkte vi buss till elmsta där jag och polarn gick av ... ringde morsan och frågade om hon kunde hemta oss och hon sa att vi kunde börja gå hemåt på vägen så skulle hon komme om 10 minuter ... sän när vi gått där ett tag så kommer hon efter en kurva ... finns typp som en bussstop som man kan stanna i .. hon saktar ner blinkar till vänster för att köra över vägen ... 70 väg och en landsväg då d inte är något streck som delar de båda körfälten ... men som sakt hon blinkar inte en bil i sikte kör över litte smidigt och presis när hon har börjat svänga som kommer de ett moppe fucko och kör in i vänster sidan av bilen :kocko jävla kass på köra ... och bilen som vi hämtade färdig survad och laggad för 5 tusen i går på fård i norrtälje :hihi bara köra in den igen och byta vänstra frampartiet :7peta

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
The Nameless skrev:
idag när vi... blabla, en massa stavfel..

AAAAHH! Stavfel! Mina ögon blöder!

Jag hade en intressant upplevelse igår, när jag färdades på huvudled, och framför mig åker en kossa (Minst 100 år gammal) rakt ut i körfältet och STANNAR för att titta om det kommer ngra bilar :huvet ....
Varför använder hon ej vägmarkeringen för väjningsplikt som ett bra tecken på när hon ska stanna? Jävligt mkt bättre än att stanna mitt i en väg..
Som hon dessutom har väjningsplikt gentemot

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Jopp, vi kan ju bara konstatera att oss motorcyklister inte är fridlysta i trafiken iaf =/

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
okej fy fan, får damp på personer som inte har den minsta respekt för fordon på två hjul..
Bara tuta o väsnas på dom o sen säga till dom ordentligt!!!!!!!!!! :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :fatta! :fatta! :fatta!

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Min tuta funkar ej :gnissla

Kör med heljus gör jag redan :) Funkar OFTAST bra! :brinnerup

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
tror fan ja ska montera en sån där mist lur man har på båtar.. (inte stort horn utan en sån liten) sen ska ja tuta på varenda bil som inte ser sig för/gör fel/inte ser mig

ÅDIT:fan va patetiskt myket "fan" de va i de..

Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
The Nameless skrev:
... men som sakt hon blinkar inte en bil i sikte kör över litte smidigt och presis när hon har börjat svänga som kommer de ett moppe fucko och kör in i vänster sidan av bilen :kocko jävla kass på köra ... och bilen som vi hämtade färdig survad och laggad för 5 tusen i går på fård i norrtälje :hihi bara köra in den igen och byta vänstra frampartiet :7peta
Nej inte en bil i sikte men en moped som sagt, och det är ju också trafikanter :hihi

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!