Nästan Slutlekt i Torslanda =(

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Kom ner till torslanda idag för att träna lite stegring =) det finns ju en ny fin plats í industriområdet där man kan stegra i lugn och ro, eller ja KUNDE =)

Idagn är vi kom dit så var det ett staket uppsatt =(

Den vanliga rakan finns ju, men de kör ju med bilskolan där på vadagar...

Bybona kom dessutom och klaga i fredagskväll när vi körde lite. Dock förhandla vi fram att det var okej fram till 21:00. Gubben var lite arg för att det hade varit folk och fört liv fram till 23:05 och det är ju inte så konstigt att det kan vara jobbigt att höra massa MC som gasar varje dag om man vill sova =)

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Hmm jag åkte ut till tjejen som höll på att öva med körskolan på manöverbanan i fredags! Där var den nån kille som körde bak och fram hjul!! sen sa det krash rätt som det var!... inte kul!! *lida* Men som sagt... bra ställe att träna på! :)

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525EXC-07
Nisse977 skrev:
Hmm jag åkte ut till tjejen som höll på att öva med körskolan på manöverbanan i fredags! Där var den nån kille som körde bak och fram hjul!! sen sa det krash rätt som det var!... inte kul!! *lida* Men som sagt... bra ställe att träna på! :)

Lite nyfiken bara, vad körde han för hoj? Och gick det bra med han?

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Då kan jag ju passa på att låna tråden lite och fråga var i GBG man kan öva på att slanga, jag har åkt runt och kollat men inte hittat något bra ställe att öva på.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Kleiv skrev:
Då kan jag ju passa på att låna tråden lite och fråga var i GBG man kan öva på att slanga, jag har åkt runt och kollat men inte hittat något bra ställe att öva på.

Nere i Björlanda kile kanske är bra när båtarna är och guppar i havet. Fast det står massa lyktstolpar här och var då istället... :va

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Kleiv skrev:

Söderleden e ju ganska lång, bred och rak :D

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Ja, vart fan kan man vara lite ifred från trafik och ha en schysst raka som inte tar slut för snabbt?
Partille har en liten bit i ett industriområde, men det är nog inte så bra där..

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Kleiv skrev:
Din beskrivning "Är rädd för att wheela..." stämmer inte överens med ditt inlägg... :tungan

Hahaha, nä det har du rätt i :huvet , sen är väl inte heller söderleden det optimala stället att utöva slangskola på i gbg :mattias

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Skorpan skrev:
ähhh,vi tar E20an-där är det 3 filer o välja på :)

Och vad är det för fel på allén nu då, där är ju också 3 filer och har varit så bra mycket längre än på E6:an! :hihi

Där är ju dessutom lite publik och en och annan svag kruva så blir det lite spännande att "slanga"!

Skämt o sido! Har ni inte testat ute vid Coop Hisingen eller IKEA Kållered. Där finns ju stora fina parkeringsplatser som är näst intill helt tomma efter stängningsdax!

// Niklas

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
På COOP finns det ju massa refuger och kundvagns-hus så det är inte nåt bra ställe. IKEA är ju svårt att säga då det inte är klart än.

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Nya ikea fungerar hyffsat för de som kan köra långsammabakhjul (30km/h).
Går antingen uppför/nedför eller i vågor som alla stora nybyggda parkeringar.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Tommy skrev:
Nya ikea fungerar hyffsat för de som kan köra långsammabakhjul (30km/h).
Går antingen uppför/nedför eller i vågor som alla stora nybyggda parkeringar.

uppe i kungälv finns ett bra industi område jag brukar öva på. Ligger vid bilia.

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
Perra skrev:
Lite nyfiken bara, vad körde han för hoj? Och gick det bra med han?

Jo det gick tydligen bra! Min tjej åkte fram och frågade när han krashade... pinsamt när övningskörnings tjejen kommer fram kan jag tro... :hihi

Såg inte exakt vad det var för båge... men en röd R1 eller R6 var det! :(

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Magnus skrev:
På COOP finns det ju massa refuger och kundvagns-hus så det är inte nåt bra ställe. IKEA är ju svårt att säga då det inte är klart än.

Tänkte på IKEA vid Kållered!

Hur är det med Åby Industriområde? Eller Volvos industriområde ute vid Torslanda? Hur ser det ut vid Aröds Industriområde på Hisingen? Eller varför inte B&W vid Backaplan?

Det måste ju finnas hur många ställen som helst som ni kan fråga på!?

Jag vet ett ställe! Kommer bara inte ihåg namnet på den lilla vägsnutten men om man kör väg 190 norrut från Gbg, mot Sollebrunn, så passerar man ett litet samhälle med en bensinmack alldeles utmed 190:an. Detta är ca. 1 - 2 mil från Gbg.

Efter ca. ytterligare 2 - 3 km kommer en liten avtagsväg till höger som man kan snirkla sig till Jonsered på (ser ut som ett sommarstugeområde). Men INNAN man kommer in i bostadsområdet så har man en lång bred relativt slät asfaltsbit som säkert är 3 - 500 m lång (kanske längre) där det inte finns en käft som bor eller behöver bli störd.

Undrar om du vet var jag menar? Den är ju en liten bit från Götet men där skulle ni garanterat frå vara ifred en längre tid. Och sköts det snyggt kanske ni kan få ett avtal med kommunen om att vara där någon eller några dagar/vecka mellan vissa klockslag, vem vet!?

// Niklas

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...