Pawwe
SDK Socio#2533
Hallo boyz `n girlz
Behöver akut omdelelbar hjälp av ex en advokat alt någon annan som har som yrke att upprätta kontrakt gällande köpande och säljande.
Skall lämna tillbaka en hund
pga av att han har epelepsi, fick sina första anfall dagen efter att vi hämtade honom. Ångerrätten är 6mån om man kan påvisa att hunden lider av sjukdom.Nu är det som så att uppfödare börjar fippla och försöker dra detta i långbänk dvs att -nej jag skall jobba i helgen, mina tikar löper osv.. så att (troligtvis) dessa 6mån skall passera. Nu skall jag lämna tillbaka honom i helgen har jag bestämt mig, och jag behöver hjälp av ngn som kan skriva ett kontrakt istil med att Uppfödar-tanten godkänner att jag har lämnat tillbaka honom samt att hon förbinder sig att innom en viss tid (1v? 1mån?) att betala tillbaka inköpsbeloppet samt våra veterinärskostnader (vilket står i kontraktet). Det jag e lite orolig för, är att om vi kommer ex på söndag, och hon säger ja men banken har inte öppet förrens i morgon..o bla bla bla..vad skall man göra då?
(och NEJ även om jag VILL så tänker jag inte dra upp ett basebollträ mot henne
. Än..)
Och eftersom jag VET att det finns väldigt mycket kompetens här på SH i de mest otroliga ämnen, så hoppas jag att det finns ngn som kan hjälpa stackars oss....
PM:a gärna, så skall jag ge en mer ingånde förklaring om det krävs för att kunna skriva ett sådant kontrakt.
Tacksam för ALL hjälp
Patric
Behöver akut omdelelbar hjälp av ex en advokat alt någon annan som har som yrke att upprätta kontrakt gällande köpande och säljande.
Skall lämna tillbaka en hund

(och NEJ även om jag VILL så tänker jag inte dra upp ett basebollträ mot henne

Och eftersom jag VET att det finns väldigt mycket kompetens här på SH i de mest otroliga ämnen, så hoppas jag att det finns ngn som kan hjälpa stackars oss....
PM:a gärna, så skall jag ge en mer ingånde förklaring om det krävs för att kunna skriva ett sådant kontrakt.
Tacksam för ALL hjälp
Patric