Någon har vält hojen

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT660R
Gaaahhh, Blir så in i helvete irriterad på idioter som inte förstår att mitt är mitt och ditt är ditt. mitt är inte ditt och ditt är inte mitt. :kulspruta :machinegu :fatta!

Ska hem från en polare ikväll, efter att ha kollat fotboll.
Kommer ut till gatan, som är en typisk gatan i lägenhetsområde med parkering längs sidorna, upplyst och jag har parkerat längs med vägen mellan två bilar. Tillräckligt med plats mellan båda bilarna.

Kommer fram till hojen och ska ta bort låset från skivbromsen fram, tycker att det är konstigt att den är längre upp mot gaffeln än var jag brukar sätta låset. :va
Misstänker direkt att någon har pillat på den, eller satt sig på den så den har rullat bakåt. :mad:
Redan här är det skottpengar på var ända jävel i hela världen som är idioter.

Ställer mig upp och ser att min högra backspegel är knäckt, höger blinkers åt helvete, mindre repa i plasten, märken längst ut på handtaget och mitt slipon är helt jävla ihop tryckt, är mer fyrkantigt än runt. :mad::mad::mad::tummenner:tummenner

En tung suck infinner sig och ser alla pengar bara försvinna, Tanken försvinner snabbt till skivbromsen. Helvete också, skivbromsen, Nu är den säker som en jävla åtta, :mad: :huvet

Tittar snabbt upp i himmelen för att samla kraft, blundar och känner mig fram, tittar lite aktsamt med höger öga på skivbromsen.......... Inte en skråma, tack för det iallafall! :Bugar :bow

Det blir att hitta nya grejer till hojen, hyra mig en 24/7 livvakt som får ta det tunga lasset att alltid ha uppsikt över hojen.
Men det är så in i helvete irriterande, så jävla frustrerad!
Och ovan på det så kommer det ett förfriskande regn hela vägen hem. :glömdet

20090913711.jpg

20090913712.jpg

20090913713.jpg

20090913714.jpg

20090913715.jpg

20090913717.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det där ser ut som mer våld än vältning. Bara ljuddämparens skador är ju talande.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Surt :/..

Men, spegeln kostar ett par hundra, blinkersen såg ut att vara av billigaste miniblinkerskvalisort, skadan på kåpan var bara på dekalen? bara köpa ny sån, styränden är billig o sliponet var ju inte direkt nå värsting men är väl det som blir dyrast.
Så de kostar sig inte så många kronor iaf.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
haha, många som glömt att skivbromslåset sitter i när dom skall åka.....du är inte ensam ;):tummenupp

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT660R
vält ? ser mer ut som påbackad.. iofs så borde den ha tippat åt andra hållet då ju

Ja du, jag vet inte. oavsett så är den lagd, så pistolen mot huvudet på den som gjorde det.

Surt :/..

Men, spegeln kostar ett par hundra, blinkersen såg ut att vara av billigaste miniblinkerskvalisort, skadan på kåpan var bara på dekalen? bara köpa ny sån, styränden är billig o sliponet var ju inte direkt nå värsting men är väl det som blir dyrast.
Så de kostar sig inte så många kronor iaf.

Nej, det är som du säger. Det blir relativt billigt. Men det är fortfarande sura pengar som hade kunnat lagts på något betydligt roligare.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja du, jag vet inte. oavsett så är den lagd, så pistolen mot huvudet på den som gjorde det.

Nej, det är som du säger. Det blir relativt billigt. Men det är fortfarande sura pengar som hade kunnat lagts på något betydligt roligare.

Sånt är livet när man åker MC.

Det är ännu roligare när fordonet som inte ger en någon glädje utan bara tar en från A-B kostar flis.

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT660R
Sånt är livet när man åker MC.

Det är ännu roligare när fordonet som inte ger en någon glädje utan bara tar en från A-B kostar flis.

Ja, efter ha läst ett flertal trådar om liknande situationer så verkar det bara bita i äpplet och äta upp masken.

Och grejen på 4 hjul och med tak blir det inga pengar lagda på, knappt till bensin.:näsblod

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ja, efter ha läst ett flertal trådar om liknande situationer så verkar det bara bita i äpplet och äta upp masken.

Och grejen på 4 hjul och med tak blir det inga pengar lagda på, knappt till bensin.:näsblod

Jag har prylar till bilen för 1700 som kommer med posten nästa vecka.
Häromveckan la ja på nya däck, 4500.
Veckan innan de böt jag styrväxel, 4000, o då gjorde ja arbetet själv :tummenupp
De va de stora grejjerna den senaste månaden, lägg till några hundringar på småskit :näsblod

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT660R
Veckan innan de böt jag styrväxel, 4000, o då gjorde ja arbetet själv :tummenupp
De va de stora grejjerna den senaste månaden, lägg till några hundringar på småskit :näsblod

:glömdet
Du fick min situation att se lite ljusare ut just nu. :rolleyes:

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne

Snart dax för ny bil då?:va
Kostar det mer än 12 lax om året att fixa massa skit lägger jag iallafall det hellre på ränta å amortering....:)

Ps. min bil e snart 13 år gammal å behöver bytas inom kort den med...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Snart dax för ny bil då?:va
Kostar det mer än 12 lax om året att fixa massa skit lägger jag iallafall det hellre på ränta å amortering....:)

Ps. min bil e snart 13 år gammal å behöver bytas inom kort den med...

Mjo känns nästan som de, va kommer härnäst, turboras? :S
Mje men änsålänge är det sånt som enligt utsago ska vara lite vekt på denna bilen så, den är ju trots allt 9 år gammal.

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
:glömdet
Du fick min situation att se lite ljusare ut just nu. :rolleyes:

Då kan jag göra den ljusare, Min senaste "Service" kostade mig 11.000...
Då va det den stora servicen på 4.300kr, nya däck, bromsar runt om, drivpaket plus jobbet:tummenupp
Den räkningen kändes trevlig, och ändå fick jag rabbat, hade lite otur att allt va "slut" samtidigt.. :huvet

Sj parkerar jag väldigt sällan/aldrig på gatan, kör alltid fram till var jag ska och ställer mig precis utanför dörren jag ska in i, sen kvittar det om det är villaområde eller lägenheter, parkerar så nära dit ja ska, och så långt ifrån var bilarna parkerar.. Hittentils har jag aldrig fått någon P-bot.. :D

Satanja

www.facebook.com/rockphotographersatanja
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
Moneyeater (R6)
usch o fy INTE kul!

En vän berättade precis för mig att hans hoj (MT01) blivit påbackad av en sopbil igår och vält så hjälmen pajjat, massa repor på motor och tank samt söndriga lyktor. Inte ett spår efter sopgubbarna lämnades kvar...

jävla rötägg :mad:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
usch o fy INTE kul!

En vän berättade precis för mig att hans hoj (MT01) blivit påbackad av en sopbil igår och vält så hjälmen pajjat, massa repor på motor och tank samt söndriga lyktor. Inte ett spår efter sopgubbarna lämnades kvar...

jävla rötägg :mad:

Då e de ju bara att slå en pling te kommunen åtminstone...

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Bara att anmäla till Trafikförsäkringsföreningen.

Klar smitning, bara att pröjsa självrisken och se glad ut.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
En av alla anledningar som säger att Larm är bra. Skulle hoj larmet gå igång så skulle personen som var där och pilla lämna hojen snabbt eller skulle en bil ha kört på den och larmet gått igång tror jag inte den vågat åka iväg utan tror att nån hört och sett detta, så hon/han kan inte bara dra.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka