Någon med erfarenhet av Forcefields ryggskydd?

Wikae

Brumbrum
Gick med
8 Nov 2012
Hoj
-92 Suzuki GSX600F
Hallå igen

Är i färd med att sammanställa min mc-mundering för den kommande säsongen.
Har kikat omkring på ryggplattor och hittade först varianter som Dainese's Thorax, Knox's Aegis osv. Men efter att ha läst MCfolkets recensioner av ovanstående blev jag minst sagt osugen på dem.

Hittade då märket "Forcefield" - specifikt deras "Sub 4"-variant (Finns ex.vis på fcmoto här) . Slagtestsresultat med krafter under 4kN är minst sagt imponerande! Särskilt om man jämför med Thoraxens 8,6kN och Aegisens 10,8kN (högt för ett level 2 CE-skydd)!

Har någon en erfarenhet av Forcefield? Passar dem bra under ett skinnställ (2 delat)? Verkar vara lite småtjock i storleken? Jag sökte - hittade massor om forcefield men inget om passform och hur de sitter under ställ...

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det finns lite recensioner på youtube, det är ett brittiskt företag och det finns rätt många brittiska sidor som säljer grejerna. De ska vara riktigt bra men det du skriver om är dubbelt så tjockt som modellen under.

Det finns även en svensk distributör, ring dom och kolla vem i Sverige som har grejerna för test.

Jag vet att Länna Sport i Stockholm kan beställa hem det och att priset var ~1700 när jag kollade för 2 veckor sedan.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!