Någon med GSXR K5.K6 1000cc som orkar mäta på en kabel under tanken?

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
MC. nedan är en GSXR-1000 -06
Verkar ju inte vara någon som kan hjälpa mig, så jag får försöka lösa problemet på egen hand. =)

Det hela handlar om den lilla motorn som driver Exhaust ventilen på avgasystemet. Denna lilla motor har 2 vajrar i sig + 5 elkablar...

Följande skulle jag bli mer en tacksam om någon skulle kunna göra...

Skruva av sadeln (2 skruv) ta fram pinnen i skjuts sadeln. Skruva sedan upp de 2 skruvarna närmast styret som håller tanken och lyft upp tanken i de bakre gångjärnen. stoppa in pinnen.

När du tittar ner nu på högersida ser du motorn (se bild). Denna är kopplad med 2 kablekontakter, den ena har 3 kablar den andra har 2. Ta en nu och koppla i sär den som har 2st. Mät med multimeter här, och slå på tändningen. På min får jag ca 10v Motorn skall röra sig fram o tillbaka när man slår ´på tändnignen, men min står helt still, dock rör sig min motor när den får 12V så jag misstänker att detta kan vara felet.

Tack på förhand!

Bifogat

• IMG_00166.JPG
    IMG_00166.JPG
    137.7 KB · Visningar: 114

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Hmm fan där sa du nått =) har ju faktist 5års...
Dock verkar ju detta har hänt efter att jag krashade, en lång historia kort, så hade en vajer hoppat ur och när jag skulle sätt dit den lyckades jag göra sönder motorn. Köpte då en beg. annan motor. där jag fick löda/ kabelskoa dit en av mina kontakter från min gamla motor.

Detta innbär ju att de förmodligen bara kommer säga att jag varit där och modifierat osv... Dessutom kommer det ta lång tid att lämna in hojen på garanti ärende =/ vill ut och köra. Skall även sälja cykeln iår hade jag tänkt.

Sorena Aghili

Guest
funktionen går att koppla bort. man måste koppla bort denna funktion om man ska montera ett slipon eller helsystem! det kan vara så att den är det på din om det suttis ett slipon eller helsystem tidigare. de kanske har glömt bort att koppla in funktionen igen. jag kommer inte riktigt ihåg hur man kopplar tillbaka den. men ge mig en dag så ska jag ta en titt i garaget.
är väldigt enkelt iallafall

aha då så. visste inte att du vurpat... då kan det vara andra saker som spökar

Last edited:

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
funktionen går att koppla bort. man måste koppla bort denna funktion om man ska montera ett slipon eller helsystem! det kan vara så att den är det på din om det suttis ett slipon eller helsystem tidigare. de kanske har glömt bort att koppla in funktionen igen. jag kommer inte riktigt ihåg hur man kopplar tillbaka den. men ge mig en dag så ska jag ta en titt i garaget.
är väldigt enkelt iallafall

aha då så. visste inte att du vurpat... då kan det vara andra saker som spökar

Låter fint! kan du inte du hjälpa mig?? Funderar också på om någon kan ha kopplat bort den. Låter ju också som om du har samma hoj? då kan du väl Ta och testa mäta så som jag sa? =/

Larre

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Kawasaki Z1000SX-11
Om där suttit slipon tidigare . Den vänstra kabelhärvan som går in i databoxen,
sätt i färdrikningen på hojen , på undersidan vid snäppet är där en svart/brun
kabel som man klipper vid montering av slipon kolla att den är intakt. Har tagit bort servomotorn på mitt orginalsystem då ställde sig avgasventilen fullt öppen fjädern håller den. Hoppas detta hjälper dig lite.

silverpilen740

Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Man tackar! skall genast undersöka den! =)

om jag nu kan hitta den! =)

SJälv har jag ställt min i öppet läge nu =) men den skall fan igång!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...