Någon mer erfaren som kan följa med mig vid mc köp?

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Hej

Jag har nytaget A-kort och ska köpa min första MC nu så jag har en i garaget till våren.

Efterssom det är min första mc så har jag ingen större koll på vad som är bra att kolla och det skulle kännas lite tryggare att ha någon lite mer erfaren med, så man inte köper något lik.

Någon som kan tänkas hjälpa mig?, skulle uppskattas mycket.

Betalar gärna en slant, en flaska whisky eller något annat trevligt.

mvh Thomas

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
I mitt garage kan du fåt kika ju... bara jag som är slarvig o svara på pm.
Men japp jag bor kvar i hålan!

mickelin

Guest
Om ingen mer erfaren vill ersätta mig åker jag gärna med. Det är kul att köpa hoj
(även till andra). Dock får du vara beredd på att mina kunskaper är att betrakta kring medel. Å andra sidan brukar jag inte fisa i bilen när jag ska åka någonstans med folk... :tummenupp

//Micke

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Tack för svaren.

Nu när Linden har vanat till liv ska jag kolla på hans hoj först, men om det blir aktuellt med annan hoj så tar jag gärna din hjälp "mickelin", riktigt trevligt att du erbjuder dig att hjälpa till.

Tanken är att köpa en relativt billig hoj så jag inte blir allt för ledsen om (när?) jag vurpar med den. Absolut max runt 35´kr, men helst lite billigare.

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Tack för svaren.

Nu när Linden har vanat till liv ska jag kolla på hans hoj först, men om det blir aktuellt med annan hoj så tar jag gärna din hjälp "mickelin", riktigt trevligt att du erbjuder dig att hjälpa till.

Tanken är att köpa en relativt billig hoj så jag inte blir allt för ledsen om (när?) jag vurpar med den. Absolut max runt 35´kr, men helst lite billigare.

Då är väl Lindéns hoj passande (ta nu inte illa upp Lindén)
Inte för att den är bra att kasta i backen men som du säger så är det kanske inte den hojen man bryter ihop för att den drar i backen.

Jag har lite delar till den i mitt garage för övrigt...:)

mickelin

Guest
Hjälper gärna till!
Patrik (kamikaze) ljuger dessutom...

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Om lindéns hoj är intressant för dig så har jag nog ett bättre alternativ att föreslå såvida inte priset är VÄLDIGT lågt. (Hoppas du inte tar illa upp nu gubben)

http://freemarket.kiev.ua/images_goods/Honda/Honda-CBR-600-F-Sport-2001.jpg

ca 30-35 tusen i riktigt bra skick med nytt kåpset och fräscha slitdelar.

PMa eller ring så berättar jag mer.

//Petter
073-6268082

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Klart killen skall ha en Triple! :tummenupp Den är desutom redan lagd ett par gånger så den vet hur man gör :rolleyes:

Mycket billigare att försäkra än bladen :)

Last edited:

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Det är ingen Blade, det är en CBR600 F Sport -01 så försäkringen skiljer det nog marginellt på.

Kreuger

Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Ledsen Lindén, men man kan inte rekomendera en "nybörjare" att köpa en supersportmotor. Driftsäkerheten och tillförlitligheten är inte den bästa och när det väl börjar rasa kan det bli DYRT. Nu vet jag inte exakt vad som är gjort i din motor men såfort det har filats i den så krävs det betydligt tätare serviceintervall och i värsta fall kanske en motorrenovering efter allt för kort körtid. Mer driftsäkert och tillförlitligt än en Honda 600 kan det knappt bli.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Ten Kate motorn står på sidan om och en standrad motor sitter i...
Visst är det väl så?
För toppen till Ten Kate motorn står i mitt garage.

Jupp enda som skilljer e kittad växellåda o fullt justerbar tändning o sprut Tenkate det med.

Ledsen Lindén, men man kan inte rekomendera en "nybörjare" att köpa en supersportmotor. Driftsäkerheten och tillförlitligheten är inte den bästa och när det väl börjar rasa kan det bli DYRT. Nu vet jag inte exakt vad som är gjort i din motor men såfort det har filats i den så krävs det betydligt tätare serviceintervall och i värsta fall kanske en motorrenovering efter allt för kort körtid. Mer driftsäkert och tillförlitligt än en Honda 600 kan det knappt bli.

Har som 2 motorer vettu..:tummenupp
eller ja typ 3
Sedan e jag en jäkel o citera i fel ordning med:näsblod

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping