Någon som är sugen på en Tysklandstrip ?

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Endast en PitPro... med den skall snart få en storebror
Hejsan !

Lurar på att åka till Tyskland och köpa offroadhoj/ar, och tänkte höra om det finns någon som kanske också är sugen?

Inget är spikat eller planerat, men OM det blir så, så är 3 ev 4 personer det som jag tänkt mig.
Har gjort detta flera gånger tidigare, men har då åkt själv och köpt 3 hojar / resa. Det är inte så enkelt som en del tror, för Tyskland är stort, och man kan inte åka runt hela landet för att bara titta. (Ju fler dagar man är borta, desto mindre blir ju avansen... då kan man lika gärna köpa i Sverige..)
En resa brukar i grova drag gå på 2500 kr i bensin, 2000 kr för färjan och ca 400 kr per natt. (Då utgår jag ifrån Trollhättan) Kostnaden för bes när man kommer hem är ca 2000 kr.

Man måste har några objekt som inte ligger allt för långt ifrån varandra.
Mina tidiagare "utflykter" har stäckt sig ner till Hannover i söder, och Osnabrück i väster kan man säga.

Har täckt kärra bara för att ingen ska se vad man har på släpet. Inte så kul att komma ut på morgonen efter första natten i Tyskland, så har Günter & Dieter snott det man har köpt dagen innan...
I den täckta kärran har jag stuvat in 3 hojar, så mycket mer får inte plats + att man då oftast uppnåt en vikt som är ganska maxad. Tullen har ju kommit på att dom kan väga ekipaget nu också :mad:

Ja ja... detta var bara en "liten" fundering. :va

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Endast en PitPro... med den skall snart få en storebror
Blir nog inget Tyskland.. Kom just hem med en risig TT600R som jag kom över till ett hyggligt pris.

Återsår väl att se vad notan slutar på :hoppa

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...