SoLdIeR_boy
push it to the limit
Någon som fått sin r1 stulen??? såg nyss en snubbe utan hjälm eller skydd på motorvägen.. I Järfälla.. tog bild på snubben.
Visa bild!
Vill va säker på att hojen kan vara stulen innan jag lägger upp bild på personen. Ganska detaljerad bild. Vill inte hänga ut någon på bara spekulation. Personen såg dock inte så van ut att med att hantera en hoj
Ni är för roliga. Vilken skillnad gör det om TS lägger ut bilden? Blir hojen mer eller mindre stulen om den publiceras? Det enda som eventuellt kan göra nån skillnad är väl om TS skickar bilden till polisen så kan de använda den vid eventuell identifiering av en eventuell hojtjuv vid en eventuell hojstöld. Eventuellt då.
Eller om någon på forumet kanske känner igen föraren och kanske kan tipsa om i vilket område han bor eller befinner sig i.
Men det är väl bara intressant om
1. Hojen verkligen är stulen.
2. Polisen inte vet vem det är. Vilket knappast är troligt. Järfällapolisen har nog ganska god koll på småbuset från söderhöjden.
Hur många av dina hojpolare känner du som kör utan hjälm och utan regplåt?
Hur många av dina hojpolare känner du som kör utan hjälm och utan regplåt?
Om jag hade hannat på bild körandes utan plåt och utan hjälm så hade jag inte blivit speciellt förvånad om jag blivit tagen för en hojtjuv.
Vad jag vet finns det ingen lag som säger att man inte får publicera bilder på folk som man tagit utan deras tillåtelse.
Det är inte lagligt att hänga ut någon såvida inte publiceringen skyddas av pressfriheten. Det gör den dock inte i det här fallet.
Men om ämnet på tråden ändras till "Pajas kör röd-vit R1 utan hjälm och skydd", då har man inte hängt ut någon.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|