Även om jag tycker att Peter Wahlbeck är Sveriges sämsta komiker, så har denna trudilutten på något sätt satt sig på hjärnan. Kan liksom inte radera bort det...
"Tralla la la lall, tralla lalla lalla lall. Tralla la la lall, tralla lalla lalla lall. Tralla lalla lallall, tralalla lalla lall. Tralla la la lall, tralla lallal lallallall. Det var jag och Klas, vi skulle till Ullared. Vi skulle åka dit för att vi skulle handla kläder till våra små barn. Man har ju hört att det ska va så bra i Ullared. Alla har ju tjatat och pratat om detta Ullared. Så när vi väl kom till Ullared nu, då var det stängt där det skulle va så bra. Sen när vi skulle ta oss en matbit, hungriga som vi hade blivit, då var det stängt. Å när vi sen skulle tanka våran bil för att åka hem igen, då var det stängt på bensinmacken. Tralla la… Jag och Klas vi tog en sväng ner till krogen och sa som det var. Skithål, det är ni har, Ullared, det är inte bra. Nu säger vi det till alla vi träffar, Ullared det är ett skithål. Slakta Ullared, det är vårat motto. Vi har gjort egna klistermärken. Bränn ner hela skiten! Ullared, det är ingen bra by. Bränn ner den! Utrota den, detta dåliga Ullared. Tralla la… Slakta Ullared! Bränn ner Ullared! Ullared, ni tror ni är så bra med era billiga butiker hit och dit. Men börja då med för fan å ha öppet."