Någon som bor på Gotland?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Då Jag tröttnat på: Poliser överallt, kälskott och rödljus samt har relativt mycket tid över nu så har jag helt sonika slagit till på en lägenhet i Visby där jag kommer hänga åtminstånne mestadels den här sommaren.

Finns det någon som kör hoj där man kan uiiila lite med nån dag kanske? Annars får jag uiiila själv.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Coolers! Bara att skrika till då. Hakar gärna på nån dag eller så.

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Jag kommer 20e juli sen är jag där till o från i 6 veckor. Hojen har jag med såklart så visst kan vi ut och åka nån gång.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag var på Gotland i förra veckan och om det nåt dom har där så det just Påliser. Dom var precis överallt och hade kontroller. Har hört att dom ska ha kroka vägar men jag var aldrig på nån av dom.

//Marky

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Jag var på Gotland i förra veckan och om det nåt dom har där så det just Påliser. Dom var precis överallt och hade kontroller. Har hört att dom ska ha kroka vägar men jag var aldrig på nån av dom.

//Marky

Gotland hyr in en massa poliser från fastlandet när något är på g som t.eks. Lelleveckan. Annars är det inte så många där, men jag hör från min familj som bor där att det ganska ofta är kontroller. Själv har jag aldrig sett en fartkontroll, men åkte på en flygande besiktningskontoll efter jag åkte av färjan nårga år tillbaka.

JB

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
kontrollerna vet man var de har ju .Finns både krokiga och raka vägar om man hittar lite.

Jag kommer 20e juli sen är jag där till o från i 6 veckor. Hojen har jag med såklart så visst kan vi ut och åka nån gång.

Kul. Har en polare till som kommer ner sista veckan i Juli = uiila, dricka öl.

Härligt!! Ser jag fram emot!

Grymt. Pm:a när det drar ihop sig.

Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag har bott på gotland nu i 4 år och kört ca 2000mil gata. De ända poliser jag har sett är några polisbilar som rullar i visby. Kommer man ut från visby och kör in på de roliga småvägarna är det ont om vanlig trafik och jag har aldrig änns mött en polis där. Gotland har de skönaste hojvägarna, det finns flera vägar som är både längre och roligare än tex bulten. Sen finns ju gotlandring också.

Några gotlänska forum är
www.racingclub.se
www.gotlandrace.se

Där kanske du hittar nån att åka med. Jag tror att det brukar vara ett gäng som kör varje onsdags eftermidda/kväll. De samlas i visbys hamn vid glassmagasinet tror jag och kör vidare sen ut på kurviga vägar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Några gotlänska forum är
www.racingclub.se
www.gotlandrace.se

Där kanske du hittar nån att åka med. Jag tror att det brukar vara ett gäng som kör varje onsdags eftermidda/kväll. De samlas i visbys hamn vid glassmagasinet tror jag och kör vidare sen ut på kurviga vägar.

Grymt! Tackar för infon. Då kanske man får se dig nån gång där nere. Tänkte ge mig på ringen vid tillfälle men måste fixa ett vettigt ställ först. uiiilar i jeans för få ligga mer.

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Det kommer alltid ner en massa aspiranter på sommaren som ska drillas så domkan stå vartsom helst och vilken tid som helst.
Jag bor i Hemse och runt omkring här ser jag dom nästan på daglig basis.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jag kommer med lite löst HA folk. om du tatuerar dig får vi komma in på fest. det finns strippor där.

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Själv har jag aldrig sett en fartkontroll, men åkte på en flygande besiktningskontoll efter jag åkte av färjan några år tillbaka.

JB

"Välkommen till Gotland". Kan tänka mig när man glider av färjan att NU äntligen börjar semestern. Men nääää då... Fan så surt. :mad: :kulspruta

Last edited:

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
"Välkommen till Gotland". Kan tänka mig när man glider av färjan att NU äntligen börjar semestern. Men nääää då... Fan så surt. :mad: :kulspruta

Jag gled precis av färjan med hojen på släp och tog "andra" vägen upp backen. Ingen kontroll idag, men det satt en snut precis i rondellen när man körde ut från färjeområdet. Kl 03:00... sover dom aldrig :D

Glad sommar. Har själv 4 veckor här med golf och mc åkning, så det lär nog bli bra!

Jonny

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nädå, snart kommer jag. Sena färjan på tisdag.

coolers! Jag drar till sthlm några dar och är tillbaka på ön mitt i nästa vecka. Då är det hoppvecka i stånga weee! Men en wheelie fram emot nästa helg kanske och en partybläcka på munken? Det finns allt från teens till gamtackor där:gnissla

Yamsan

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
Yamaha FZR1000 -92
Hänger gärna på en sväng om det ska ut och åkas.Är på ön till 25 Augusti!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...