Någon som filmar med Canon HV20?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Någon här som filmar med Canon HV20 monterad på MC?

Har läst vissa som får väldigt dålig bild med HV20:n när den monteras i bil?

Någon här som filmar med den, hur blir bilden i så fall? Har ni någre exempel man kan titta på?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Tjena...

Testade den kameran och insåg snabbt att den inte var vad vi sökte efter pga sämre kvalitet än vad vi använder i dag!!

Hör av dig i slutet av veckan så ska du få lite förhands info om vår nya inspelnings enhet (minneskort & pennkamera) som spelar in hela 6 timmar film som är av bättre kvalitet än vad du får ut av en DV kamera!! ;O)

/Fürstenhoff.
det skall gå att få nåt jävulsk bra bild med den, kolla denn http://www.nightfallinteractive.com/sc/HV20/rain.wmv

Problemet för vissa verkar vara just när man filmar med kameran fastmonterad och när man har massa småvibrationer, så ser det ut som att bilden vobblar.

Jag har tänkt att ha kameran för 50% filma från mc och 50% för semesterfilmer mm.

Testade ni att köra HV20 tillsammans med en bulletcam? Är egentligen inte ute eftar att kunna ha kanonkvalitet på mc filmerna då dessa mestadels skall vara för att kolla spårval och även filma andra på bankurser mm så de kan se sin sittställning och spårval men det får inte vara en helt kass bild.

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
Ducati
Kameran i sig filmar ju med HD kvalitet och det funkar kanon, riktig superkvalitet på en stor plattskärm helt utan klossar. Dock inte monterat på hojen p.g.a. bildstabiliserings funktionen som inte klara vibrationerna, det blir oanvändbart. Ska gå att stänga av om man kör manuell inställning men har inte provat det på hojen. Har filmat en del med separat vanlig lågupplöst "sportcamlins" som den har uttag för, det funkar bra rent tekniskt men struligt handhavandemässigt å lätt att glömma trycka på playknappen när man väl riggat allt å ska dra iväg (man saknar en remote pauseknapp på styret) med resultatet att min lågt riggade framåtriktade lins bakom hjulaxeln och perfekta körning med tre långa knäskrapare på boge inte kom med:huvet

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Har du provat och filma i olika lägen på kameran? Vad jag har lyckats läsa mig till blir det inte lika vobbligt om man filmar i 50i läge

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
Ducati
Har du provat och filma i olika lägen på kameran? Vad jag har lyckats läsa mig till blir det inte lika vobbligt om man filmar i 50i läge

Lite osäker på vad vilket läge du menar (får ta och kolla på kameran) men har har mest kört på auto läge utom lite motljus kompensering då och då.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy