Någon som fortsätter köra i STHLM?

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Sådär, den feta kvinnan har sjungit, nu är det över för detta året! Körde hojen till jobb idag för att låta besten vila några månader i säkert förvar.

Är lite nyfiken bara, finns det några ryttare kvar där ute i STHLMs-trakten som kommer fortsätta trotsa den annalkande inlandsis som är påväg?

/Thelinski

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
körde du till jobbet idag i snöyran som var i morse? vågligt :hihi

jag beger mig inte ut om det regnar eller är kallare än 10.. burr. =)

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
så här års åker jag bara 2-tackt...för kallt att åka 4-tackt då de värmande vibrationerna inte finns i dem!:D

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Xt.n kan man ju åka med nästan jämt men nu känns det som det får vara nog.
Men det kommer att ändra sig första gången jag fastnar i en KÖ.
Hellre frysa än sitta i kö.Då kör jag .

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Har gett upp...
Just för stunden iaf, då jag inte har någon egen hoj att åka på, mer än 250:an som inte fungerar.
Åkte med Gerrys Hypermotard förra veckan. Funderar på om det finns offroaddäck som passar till den?
Populär man skulle bli om man lyckades X:a den...

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Hoj
hemlig
möjligt att köra nu ja man riskerar endel om de e värt vettefan ja kör inte i novembermånad iaf...nu drar man fram snöskoter,cross o snowboard:fakta

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Ja förfan!
Lite kyla och slask har aldrig hindrat, så länge det inte fryser på så..:tummenupp

Som tur var så tog jag bilen idag...annars hade Skithoj-07 rullat, precis som den gör varje dag!

Men som sagt, det är väl bara en tidsfråga innan jag också får kasta in handuken, 13 dec. är rekordet för egen del med sporthoj / körning varje dag:D :D

IronMike

Guest
Jag glömmer inte dåren typ 23e dec 06, som körde slangen förbi mig på tyresörakan i mörkret (R1a 04/05), å typ 0 grader ute :gnissla :gnissla

Nicotin

Guest
Ja förfan!
Lite kyla och slask har aldrig hindrat, så länge det inte fryser på så..:tummenupp

Som tur var så tog jag bilen idag...annars hade Skithoj-07 rullat, precis som den gör varje dag!

Men som sagt, det är väl bara en tidsfråga innan jag också får kasta in handuken, 13 dec. är rekordet för egen del med sporthoj / körning varje dag:D :D

jösses.:D :tummenupp

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
jag har inte kört på en vecka nu pg.a snö/regn och annat sat-tyg. MEN! jag kommer fan inte sluta köra än, väntar bara på att skiten ska torka upp .. förra året gick det att köra i januari/februari där nån gång t.om . Det var förvisso snö på småvägarna men torr asfalt på de stora vägarna och solen i ryggen, ja ni vet hur de brukar se ut .. varför sluta när man kan fortsätta? ;)

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Förra säsongen avslutade jag i början av januari, vore väl mesigt att avsluta tidigare i år.

Blir det några plusgrader och det torkar upp en dag så blir det en liten tur också. Ingen vits att pröva lyckan på bulten i minusgrader kanske, men det GÅR att ta det lugnt också :)

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Kör till jobbet varje dag. Det är kallt, halt och blött men jag hatar att åka tunnelbana.

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Förr brukade jag köra min 80cc Yamaha Chappy till jobb när vintern på allvar tagit över. Körde ända ner till -9 grader, var det kallare än så fick det bli tunnelbana. Men, tjyven satta stopp för detta, så nu sitter jag och trängs bland de andra fåren... Whyy god why!!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag fortsätter lätt att köra med min motard. Det är kul när det är halt för då kan man sladda :D
Crossen fortsätter jag också köra med. Den går alltid året runt.

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
Nej fy fan, jag har CYKLAT omkull 2 gånger senaste veckan. Spik nykter men löjligt halt så bettan får vackert vila i garaget. Fast det är klart, hade man haft en motard så...

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Ja förfan!

Såg dig köra på motorvägen in mot stan med fötterna som medar för några veckor sen:D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring