Någon som gjort om bakdelen på sin Honda CBR 600 från 91-95?

Jo_Ax

An angel protects me!
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Jönköpingstrakten
Hoj
Honda CBR 600F -93
Jag vill ändra lite i bakänden på min hoj. Tänkte kolla om det är någon som gjort något liknande. Det jag vill göra är att ta bort plastskärmen och blinkers som sitter ihop och istället fästa nummerskylten lite längre in och sätta dit ett par fina miniblinkers?

Någon som har något tips eller bild??
 

mrcuz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 660 -04
Jag vill ändra lite i bakänden på min hoj. Tänkte kolla om det är någon som gjort något liknande. Det jag vill göra är att ta bort plastskärmen och blinkers som sitter ihop och istället fästa nummerskylten lite längre in och sätta dit ett par fina miniblinkers?

Någon som har något tips eller bild??

Har en 96:a och tänkte göra samma grej, men bakskärmen sitter ju ihop med baklyktan och blinkersfästet som en stor ful klump. Såg meckigt ut att ta bort den helt med tanke på hur baklyktan sitter fast...
Tänkte skära lite i plasten, skära bort blinkersfästena och bara ha kvar själva skylthållaren. Sen kan man ju svänga ihop något enkelt blinkersfäste och skruva fast på baksidan om skylthållaren...
Åkerkommer med bilder...
 

Jo_Ax

An angel protects me!
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Jönköpingstrakten
Hoj
Honda CBR 600F -93
Har en 96:a och tänkte göra samma grej, men bakskärmen sitter ju ihop med baklyktan och blinkersfästet som en stor ful klump. Såg meckigt ut att ta bort den helt med tanke på hur baklyktan sitter fast...
Tänkte skära lite i plasten, skära bort blinkersfästena och bara ha kvar själva skylthållaren. Sen kan man ju svänga ihop något enkelt blinkersfäste och skruva fast på baksidan om skylthållaren...
Åkerkommer med bilder...

Schysst! Gör gärna de!!
 

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Skylthållare

Hej.

Nu hadde jag en cbr 600f -00. Men jag sågade av hela läppen med
blinker och allt, Så allt under reflexet togs bort.
Jag gjorde en skylthållare i rostfritt med blikershållare på.
Gjorde några, så jag har två kvar. Kan fixa bild på dom.

/per
 
Last edited:

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Jag vill ändra lite i bakänden på min hoj. Tänkte kolla om det är någon som gjort något liknande. Det jag vill göra är att ta bort plastskärmen och blinkers som sitter ihop och istället fästa nummerskylten lite längre in och sätta dit ett par fina miniblinkers?

Någon som har något tips eller bild??

Jag har gjort en egen hållar till blinkers o bakljus.. bockade till en i alu. Finns lite bilder i min byggtråd under hojbyggen. men jag ersatte hela plast mojängen med en liten smidig sak.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top