Någon som har RST ställ

Gick med
2 May 2006
Hoj
CBR 600RR -08
RST:s endelade ställ har duktigt lågt pris är det ngn som som använder det när dom vurpar och därmed har en åsikt om hållfastighet och sömmarnas kvalite?
:)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Många inom RR har det. GSXR1100RR här på forumet har tydligen vurpat tre gånger på höger sida och det är helt fortfarande. Det är fler som intygar att det är slitstarkt vid vurpa också. Mitt nästa blir nog ett sånt, bara 5500 hos www.rst.nu.

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag slog till på ett nytt röd/svart/vitt RST Pro helställ på brittiska Ebay förra veckan, såldes ut för 150 pund. Det är i UK-storlek 46 som skall motsvara Euro 56. Återstår att se när det dyker upp om jag lyckas fylla ut det men jag har ett 54-ställ (Dainese) som är för litet så hoppet finns.

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
gunnar_gt750 skrev:
2363209 Jag slog till på ett nytt röd/svart/vitt RST Pro helställ på brittiska Ebay förra veckan, såldes ut för 150 pund. Det är i UK-storlek 46 som skall motsvara Euro 56. Återstår att se när det dyker upp om jag lyckas fylla ut det men jag har ett 54-ställ (Dainese) som är för litet så hoppet finns.

Succéprodukt för korpulenta äldre gentlemän. Jag fick hem det idag. Helt ok storlek för min del över axlar och längd.
Jag är helnöjd, det var en auktion på brittiska Ebay, 150 puind.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=011&item=320012564497

RST-Pro-gunnar.jpg

RST-Pro-gunnar-bak.jpg

En aning brett från midja till knähöjd men helt ok för landsväg och jag får knappt av mig det ändå utan hjälp av nån som drar i armarna :)
Så det är tur hojåkning är en social aktivitet, om inte annat blir det just det när man måste be om hjälp.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Neutral skrev:
2362875 Många inom RR har det. GSXR1100RR här på forumet har tydligen vurpat tre gånger på höger sida och det är helt fortfarande. Det är fler som intygar att det är slitstarkt vid vurpa också. Mitt nästa blir nog ett sånt, bara 5500 hos www.rst.nu.
Det stämmer bra, RST stället är bra och tål att kasas på asfalt med.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
gunnar_gt750 skrev:
2365170 Succéprodukt för korpulenta äldre gentlemän. Jag fick hem det idag. Helt ok storlek för min del över axlar och längd.

En aning brett från midja till knähöjd men helt ok för landsväg och jag får knappt av mig det ändå utan hjälp av nån som drar i armarna :)
Så det är tur hojåkning är en social aktivitet, om inte annat blir det just det när man måste be om hjälp.
Tycker det ser lite väl stort ut. Du får äta upp dig lite! :)

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Sege har ett och det är fortfarande helt. Det säger väl allt ;)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Minst en storlek för stort men det var ju billigt. :tungan Inte samma säkerhet när skinnet är så slappt att det kommer att rotera vid en vurpa, då har du helt plötsligt de hårda skydden på fel ställe.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Neutral skrev:
2365629 Minst en storlek för stort men det var ju billigt. :tungan Inte samma säkerhet när skinnet är så slappt att det kommer att rotera vid en vurpa, då har du helt plötsligt de hårda skydden på fel ställe.
Att få skinnställ att krympa:rolleyes: brukar inte vara något stort problem....

Gick med
2 May 2006
Hoj
CBR 600RR -08
Det är lite surt att RST stället endast säljs på nätet, det blir lite svårare (bevisligen) med passform och storlek. Man vill ju inte resa sig efter att
ha klotat med puckeln under hakan :D .
Men det kan väl inte vara några problem att byta genom att skicka tillbaka
stället och få en annan passande storlek, eller?

vvs

Rörmokar`n
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Bmw k 1200 rs, Ducati 750 ss
gunnar_gt750 skrev:
2365170 Succéprodukt för korpulenta äldre gentlemän. Jag fick hem det idag. Helt ok storlek för min del över axlar och längd.

RST-Pro-gunnar.jpg

RST-Pro-gunnar-bak.jpg

Du det ser fint ut men skulle nog vara nagra storlekar mindre.

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
vvs skrev:
2367463 Du det ser fint ut men skulle nog vara nagra storlekar mindre.
Jo skulle jag åka bana skulle jag nog vara mer noga med passformen. För 150 pund var jag beredd att chansa. Storl. 56 var minsta som reades ut till det priset, troligen överskott pga de flesta sporthojs-jockeys bara köpt mindre mått. Men jag fyller ut det perfekt över axlarna och på höjden så jag skulle nog få problem med 54. Antingen är jag eller RST's ideal-modell oproportionerligt konstruerad, helt ok för mina blygsamma landsvägs-turer i vart fall.

Kan tilläggas att de här helställen består av ganska mkt perforerat skinn och en del textil-avsnitt. Så det är inget som skyddar mot regn eller kyla.
Vackert väder är nog bästa miljön.

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke