Någon som känner till WGI

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Har en polare som vill att jag ska gå med i WGI, World Games Inc. Något slags pyramidtjosan. Man skall ragga upp 2 st under sig minst. Går ut på spel på nätet och man får aktier i bolaget mm.
Jag är skeptisk men man vill ju alltid tjäna pengar. Någon som har bätte koll?

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Mille-R skrev:
Har en polare som vill att jag ska gå med i WGI, World Games Inc. Något slags pyramidtjosan. Man skall ragga upp 2 st under sig minst. Går ut på spel på nätet och man får aktier i bolaget mm.

Dom på Insider räknade ut att om man gick med i Natures Own (som fungerar på samma sätt med två under sig osv) så räcker inte ens befolkningen i Sverige till för att man ska kunna tjäna maxbeloppet dom tjatar om hela tiden.
:fakta

Är helt övertygad om att allt sådant där är trams. Klart att man tjänar mycket pengar om man sitter högst upp i pyramiden...men då får man nog starta sin egen för annars är det nog försent att hoppa på.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Mille-R skrev:

Jag tror mig ha rätt bra koll. Jag och en pokerpolare fick ett erbjudande för ca 1,5 år sedan "att bli en av de första i Sverige" av en dansk pokerkollega. Det påstods ha nyligen kommit till Norge, och sedermera Danmark. Tror ursprungslandet var Aussie eller Nya Zeeland.
Kollade runt lite på nätet då, och hittade massvis med privata svenska hemsidor som ville kränga det här vidare. Du kan ju själv räkna ut hur det har spridit sig på 1,5 år....

M.a.o. - total waste of money. Precis som alla andra pyramidspel.

För övrigt får man inte riktiga aktier i bolaget. Aktiegrejen är bara ett virtuellt aktiespel på nätet. Antagligen bara en slags täckmantel för att försöka undvika att klassas som pyramidspel. Dansken sa till oss att "det här är ett SPEL med aktier, inte ett pyramidspel". Yeah, right. Varför går det då ut på att ragga upp så många torskar som möjligt under sig själv?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Leta på nätet..sök och du skall finna..

WGI är ett pyramidspel inget annat hjälpligt kamouflerat med lite "produkter" för att slippa pyramidstämpeln.
Pengarna tjänas fortfarande på att värva mya medlemmar..
Än är inte den siste idioten född.. :kocko:kocko

Spelet har inget med denne :tomten att göra..

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...