Mille-R skrev:
Har en polare som vill att jag ska gå med i WGI, World Games Inc. Något slags pyramidtjosan. Man skall ragga upp 2 st under sig minst. Går ut på spel på nätet och man får aktier i bolaget mm.
Jag är skeptisk men man vill ju alltid tjäna pengar. Någon som har bätte koll?
Jag tror mig ha rätt bra koll. Jag och en pokerpolare fick ett erbjudande för ca 1,5 år sedan "att bli en av de första i Sverige" av en dansk pokerkollega. Det påstods ha nyligen kommit till Norge, och sedermera Danmark. Tror ursprungslandet var Aussie eller Nya Zeeland.
Kollade runt lite på nätet då, och hittade massvis med privata svenska hemsidor som ville kränga det här vidare. Du kan ju själv räkna ut hur det har spridit sig på 1,5 år....
M.a.o. - total waste of money. Precis som alla andra pyramidspel.
För övrigt får man inte riktiga aktier i bolaget. Aktiegrejen är bara ett virtuellt aktiespel på nätet. Antagligen bara en slags täckmantel för att försöka undvika att klassas som pyramidspel. Dansken sa till oss att "det här är ett SPEL med aktier, inte ett pyramidspel". Yeah, right. Varför går det då ut på att ragga upp så många torskar som möjligt under sig själv?