Någon som kört mycket i Norge?

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Ska upp och jobba Juni-Juli i ett litet samhälle 10 mil från Trondheim. Givetvis ska "krämarmaxen" :yoparty med upp, och jag undrar ifall där finns det någon här som kört en i de delarna av landet?

Vore kul med lite länkar och ideér så man kan göra lite mysiga helgutflykter med flickvännen.

Ha det gott alla!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
har släkten 10 mil söder om trondheim. Strax norr om Röros. Är det månne åt det hållet du ska?

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
k9
då får du ju tajma in det så du får med dej lite banåka på norges nya f1-bana,
kolla datum å anmäl dig på racedays.se /mattias

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Bankörning med min V-max? Det blir väl som att försöka sig på konståkning med en rysk stridsvagn ;):näsblod

:D:D:D
Vilken underbar liknelse, tack för skrattet.

då får du ju tajma in det så du får med dej lite banåka på norges nya f1-bana,
kolla datum å anmäl dig på racedays.se /mattias

Har norrbaggarna byggt en ny bana? Detta har jag helt missat under min sten.
Vart exakt ligger den?

Edit: Kollade lite på eran sida och fick mina svar.

Last edited:

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Och jag ska bo i Oslo i sommar... finns det någon hojscen där?

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
"10 mil från Trondheim" är lite vagt, lite skillnad på om det är norr eller söder(öst/väst så är du antingen i sverige eller blöt om fötterna ;) )

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Du kan knappt bo mera centralt än Vestnes om man ska hitta roliga vägar och lägga upp turer i Norge, det finns hur mycket som helst att välja på.

Men, har du eller någon du känner tillgång till GPS, Garmin helst. Då skulle jag kuna lägga upp en hel drös med turer av olika längd åt dig som du bara kan spara ner och använda dig av.

Garmins kartprogram är helt suveränt när det gäller ruttplanering. Kanske går att tanka någonstans?

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
"10 mil från Trondheim" är lite vagt, lite skillnad på om det är norr eller söder(öst/väst så är du antingen i sverige eller blöt om fötterna ;) )

Länge leve google maps! http://maps.google.se/maps?f=q&sour...81,9.052734&spn=4.221005,14.27124&z=7&iwloc=A

Du kan knappt bo mera centralt än Vestnes om man ska hitta roliga vägar och lägga upp turer i Norge, det finns hur mycket som helst att välja på.

Men, har du eller någon du känner tillgång till GPS, Garmin helst. Då skulle jag kuna lägga upp en hel drös med turer av olika längd åt dig som du bara kan spara ner och använda dig av.

Garmins kartprogram är helt suveränt när det gäller ruttplanering. Kanske går att tanka någonstans?

Ah jag ska fan kolla upp det. Kommer bli aningen svindyrt att köra upp dit när hojen drar 0.8-0.9 milen, men men, palla böla för det,hehe.

Ska faktiskt bli kul att försöka sig på lite kurvor med maxen, bara se till så att premien är betald innan :banana

:D:D:D
Vilken underbar liknelse, tack för skrattet.

Har norrbaggarna byggt en ny bana? Detta har jag helt missat under min sten.
Vart exakt ligger den?

Edit: Kollade lite på eran sida och fick mina svar.

Ah men maxen, oavsett hur go den är 0-100, så är det ingen graciös cykel att köra finlir med, haha :näsblod

Last edited:

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Du kommer att förbruka mycket mindre soppa i Norge, det blir inte samma hastigheter som här hemma.

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Har en karta där bra MC-vägar är markerade. Runt Trondheim är väg
*SV- Väg 39 mot Halsa är märkt samt väg 65.
*N- väg 17 från Steinkjer mot NAMSOS och sedan väg 707 och 17 och hela kustvägen ända upp till Glomfjord och Bodö.

Den kartan brukar har rätt om bra MC-vägar i Norge:tummenupp

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
sist jag var i norge var bensinpriserna ungefär lika många kronor som i sverige. Fast norska kronor är ju värda mer så lite dyrare är det.
Men framförallt är fortkörningsböterna fruktansvärt höga i norge. Plus att många kustvägar slutar helt plötsligt nere vid en hamn och så måste man ta en färja som kostar pengar.
För att inte tala om vägtullar in till större städer.

För att summera är inte nödvändigtvis bensinpriset det dyra med att köra i norge.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning