Någon som kan det här med bluetoothhögtalare?

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Funderar på att köpa en Harman Kardon GO+Play Wireless.

Vet att den låter och fungerar bra. Men finns det kanske andra liknande som är bättre för samma peng alt. mindre pengar?

Kommer att användas som primär musikkälla i huset, även flyttas ut på altanen då och då.

Någon som har erfarenhet utav denna produkt eller annan motsvarande som kan komma med input på saker att tänka på före inköp?

Edit: Har även tittat Klipsch KMC3 och Audio Pro Addon T10 men inte kunnat provlyssna på dem ännu.

All hjälp mottages tacksamt.

Last edited:

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Nu var det länge sen jag lyssnade på GO+Play men jag har en Logitech UE boombox som jag är nöjd med. Kostar bara 750kr nu, var betydligt mkt dyrare när jag köpte min för 1 år sen :(

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Klipschen låter grymt bra!
Men jag var för snål och gillade Sonyns teknik och ljud för 1200 och köpte den istället. Inte lika maffigt ljud helt klart men kostade inte heller 3500...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kommer att användas som primär musikkälla i huset, även flyttas ut på altanen då och då.

Låter som det kan bli dyrt!

Provlyssna först, priset säger inte mycket om ljudet när det gäller dockningsstationer/bluetooth.
(låter motsägelsefullt jag vet) :)

Engman

Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Har hittills haft möjlighet att provlyssna på Logitech UE Boombox och HK Go+Play. Jag upplevde ljudet i UE lite burkigt. Gillade ljudet från HK betydligt bättre.
Skall försöka komma iväg och provspela Klipsch och Audio Pro idag, så får jag en uppfattning om hur de låter.

UE Boombox är ju mycket ljud för pengarna, men den når inte riktigt fram för mig. (Just nu. Kanske ändrar mig imorgon.:3freak)

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
05 Ducati Monster 620
Har testat en hel del och den jag gillar mest hittils är nog marshall stanmore faktiskt. Låter varmt och bra. Kunde varit lite med tydlig bas inte starkare men tydligare. Annars bra :) snygg också

Engman

Gick med
7 May 2007
Hoj
Monster 900 -02
Har testat en hel del och den jag gillar mest hittils är nog marshall stanmore faktiskt. Låter varmt och bra. Kunde varit lite med tydlig bas inte starkare men tydligare. Annars bra :) snygg också

Upptäckte att jag hade personalrabatt på siba och med rabatten vart HK billigast 2300kr. Så det blev en sådan. Tyckte både Klipsch och HK var väldigt bra så priset fick avgöra.:musik

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Min kompis har denna:
http://www.netonnet.se/art/ljud-och...talare/barbara/bose-soundlinkiii/199508.7961/

Han använde den på midsommar när vi grillade osv och ljudet var förvånansvärt bra. Lyssna på den!

Jag har även lyssnat på T10 från Audio pro som verkar kosta lika mycket:
http://www.elgiganten.se/product/lj...0BL/audio-pro-addon-t10-aktiv-hogtalare-svart

Även den lät väldigt bra. Däremot är den ganska stor och otymplig så det är inget man bär med sig mer än inom trädgården kanske. Å andra sidan får man bättre ljud i den stora lådan jämfört med Bose.

Testa bägge, verkar som att tex Mediamarkt säljer bägge. :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...